• Anonym (Ts.)

Inget hjärtslag v 8+3

Hej var på tidigt ultraljud v 8+3 så då inga hjärtslag och fostret såg ut att va i v 7. Blev helt förstörd men nu försöker jag leta lite hopp att hjärtat ska slå på nästa ultraljud.  Skulle bara se om någon har varit med om de? 

• Svar på tråden Inget hjärtslag v 8+3
  • Anonym (BM)

Det är inget ovanligt att man inte hört hjärtat så tidigt. 

• Anonym (Ts.)

Ett tidigt vaginalt ultraljud var det. Glöm skriva det. 

• Anonym (BM)
    Anonym (Ts.) skrev 2022-03-13 15:09:58 följande:

Ett tidigt vaginalt ultraljud var det. Glöm skriva det. 

Fortfarande förtidigt. 
  • Anonym (G)
    Anonym (BM) skrev 2022-03-13 15:13:00 följande:
    Fortfarande förtidigt. 
    Vecka 7+ brukar man absolut kunna se hjärtat slå?
  • Anonym (4)

Tyvärr låter det som MA. V.8 är den rekommenderade veckan att göra VUL efter IVF för i den veckan ska hjärtat synas slå om fostret lever. Så vecka 9... Tyvärr ts. Själv upplevt det tråkigt nog.

• Anonym (BM)
    Anonym (4) skrev 2022-03-13 15:43:06 följande:

Tyvärr låter det som MA. V.8 är den rekommenderade veckan att göra VUL efter IVF för i den veckan ska hjärtat synas slå om fostret lever. Så vecka 9... Tyvärr ts. Själv upplevt det tråkigt nog.

Ska och ska. Oftast så kan man höra det men att man inte hör det betyder inte MA. 
  • Anonym (G)
    Anonym (BM) skrev 2022-03-13 16:46:44 följande:
    Ska och ska. Oftast så kan man höra det men att man inte hör det betyder inte MA. 
    Vi pratar fortfarande om att SE. Och ja det är högst troligt att man ser det vecka 7+ men naturligtvis absolut inte omöjligt att det inte syns
  • Anonym (Vvv)

Man skall se ett hjärta i v8

• Anonym (Vvv)
    Anonym (BM) skrev 2022-03-13 15:13:00 följande:
    Fortfarande förtidigt. 

Absolut INTE för tidigt. Jag har själv gjort ivf och var på ultraljud nu i v7+6. Hade vi inte sett ett hjärta då, så hade det alltså inte gått vägen. i v9 ska man absolut sett ett hjärta, annars är något fel. Speciellt om dem mätt fostret till vad det är i v 7. 

• Anonym (BM)
    Anonym (Vvv) skrev 2022-03-13 17:11:36 följande:

Absolut INTE för tidigt. Jag har själv gjort ivf och var på ultraljud nu i v7+6. Hade vi inte sett ett hjärta då, så hade det alltså inte gått vägen. i v9 ska man absolut sett ett hjärta, annars är något fel. Speciellt om dem mätt fostret till vad det är i v 7. 

Nej, det behöver inte vara ett fel. Står ingenstans att ts gjort IVF... 
  • Anonym (Vvv)
    Anonym (BM) skrev 2022-03-13 17:30:24 följande:
    nej jag sa inte att hon gjort det heller, men eftersom JAG gjort de så fick jag ett tidigt ultraljud för att se om vi såg ett hjärta då, och hade vi inte gjort det då, så hade det alltså inte tagit sig Och jag skulle sluta med alla hormoner. men vi såg dock ett hjärta som tur var.  det är också skillnad på att se o höra hjärtat. Spelar ju ingen roll med själva graviditeten om man gjort ivf eller ej, ser man inget hjärtljud i v9 så bådar de inte gott Speciellt inte om man mätt det till v 7.
  • Anonym (4)
    Anonym (BM) skrev 2022-03-13 17:30:24 följande:
    Nej, det vet vi. Men alla vi som gjort IVF blir rekommenderade VUL v.8 för då får man klart besked huruvida fostret lever eller inte. Och om IVF-kliniker säger så är det det som gäller för de skulle naturligtvis inte chansa och låta kvinnor som genomgått IVF sväva i ovisshet pga ett för tidigt utfört VUL. Det är ingen skillnad vad gäller storlek eller fosterutveckling oavsett om man gjort IVF eller blivit spontant gravid. Det är bara före v.7 man absolut kan säga att VUL är för tidigt.
  • SaraL77

Låt er inte luras av trollet  "BM". Skrämmande att personen utger sig för att vara barnmorska och samtidigt ger medicinska råd. 

I vecka 8 så SKA man se hjärtslagen oaktat vad den där människan säger.

• Anonym (Felräkning?)
    SaraL77 skrev 2022-03-13 17:56:32 följande:

Låt er inte luras av trollet  "BM". Skrämmande att personen utger sig för att vara barnmorska och samtidigt ger medicinska råd. 

I vecka 8 så SKA man se hjärtslagen oaktat vad den där människan säger.

TS här är ju dessutom i V9? Till TS: du kanske har räknat fel på ägglossningen?? Hur säker är du på datumet för ÄL? Har vänner som blivit flyttade rätt mycket då de trott sig haft koll, men antagligen inte haft det ändå.
  • Anonym (Ts.)

Tog äl test därför vet jag att jag hade äl då. 

• Anonym (G)
    Anonym (Ts.) skrev 2022-03-14 10:27:06 följande:

Äl-testet säger inte att ägget släppte då. Din ägglossning kan ha blivit fördröjd.
    vill du u framtiden ha koll på att du faktiskt har haft ägglossning så är ett hett tips att börja tempa. när ägget släpps höj din temp och du kan vara mer säker på när ägglossning faktiskt skedde 
  • Anonym (Felräkning?)
    Anonym (Ts.) skrev 2022-03-14 10:27:06 följande:

Hur har det gått TS?
Svar på tråden Inget hjärtslag v 8+3