• trollhona

Hur många elever är det i F6 klass?

Hur många elever går det i era barns F6 klass? Hur många pedagoger? Hur många resurser? Hur många fritidsledare har de?

Försöker göra lite statistik och det skiljer enormt i kommunen där vi bor, så jag är nyfiken ur det ser ut hos andra,

• Svar på tråden Hur många elever är det i F6 klass?
  • Anonym (A)
    trollhona skrev 2022-03-21 11:22:11 följande:
    Hur många elever är det i F6 klass?

Hur många elever går det i era barns F6 klass? Hur många pedagoger? Hur många resurser? Hur många fritidsledare har de?

Försöker göra lite statistik och det skiljer enormt i kommunen där vi bor, så jag är nyfiken ur det ser ut hos andra,

Statistik? Tror du verkligen några svar här kan ge dig någon statistik som är värd namnet?  Rimligen borde det skilja sig i andra kommuner också. Räcker inte det? 
  • Anonym (Elin79)

I min sons skola fanns det två paralleller med 23 barn i ena och 22 barn i andra. En pedagog per klass samt en fritidsledare som gick mellan klasserna efter behov. Ibland var ena klassen på utflykt, då var han med dem. Eller så behövdes extra händer vid något moment.
    Skolan hade för vana att ta emot VFU-elever (dvs studenter på lärarutbildningen) så väldigt ofta fanns ytterligare vuxna på skolan vilket var bra. Att vara så många i början när barnen är små och liksom ska "lära sig" hur det är att gå i skolan var inte optimalt. Men jag vet inte vad som är standard?

• fjanten

På mitt barns skola är det tre parallellklasser med 23-25 barn i varje. Klasserna har två lärare, så hans klass delas ofta in i två grupper, där ena har svenska och andra matematik, sedan tvärtom. Finns en talpedagog och en specialpedagog för F-3 som har vissa barn i mindre grupper någon dag per vecka per klass (t.ex. barn med diverse npf-diagnoser som behöver att vissa dagar är lugnare).

Rastvakter och, vad kallas dom? Fritidsledare? finns det fullt av, men det är en skola som är hela vägen från fsk.klass till 6an, med parallellklasser i varje kull, så det behövs.

• annabellelee

Klasserna är 26 elever med två pedagoger, så ofta är klasserna delade i två grupper med 13 i varje. Samt en resurs i varje klass.

• lövet2

På skolan där jag jobbar är det 6 barn i förskoleklassen. 1 pedagog under skoltid och efter skolan finns 2 fritidspedagoger. Ingen resurs.

• nernu

Tipsar om att du kan gå in på skolverkets hemsida och få statistik på hur det ser ut i olika kommuner. 

• trollhona
    Anonym (A) skrev 2022-03-21 11:35:26 följande:
    Statistik? Tror du verkligen några svar här kan ge dig någon statistik som är värd namnet?  Rimligen borde det skilja sig i andra kommuner också. Räcker inte det? 
    Du var då lika nyttig som en vit krita
Svar på tråden Hur många elever är det i F6 klass?