Hattigt boschema
Hej!
Jag är bonusförälder till 2 barn som är 9 och 11 år. Min sambo har sina barn på halvtid utifrån mamman arbetsschema vilket är ett rullande schema på sex veckor. Detta innebär att barnens boendesituation är väldigt hattig. Ena veckan har vi två dagar, sedan hon en dag sedan vi en tex, en annan vecka varannan dag, ett par veckor är det lite fler dagar men aldrig en hel vecka. Till saken hör också att vi bor 6 mil från varandra i olika städer men sambon arbetar i den stad där barnen går i skolan så han skjutsar när han åker till och från arbetet.
För mig är det här ett helt galet schema och jag upplever att hela vår tillvaro blir ostrukturerad på flera sätt men jag anser också att det inte är bra för barnen som måste flytta var och varannan dag och sällan hinner landa i något av sina hem.
Sambon vill hellre ha varannan vecka men mamman vägrar att försöka få till en lösning med argumentet att de lättare kan vara lediga på loven på detta sätt. Enligt min erfarenhet som förälder och lärare så är inte jättemånga barn lediga på lov och jag personligen anser inte att det uppväger detta hattande resten av året.
Jag skulle vilja få lite input på hur andra ser på det. Tacksam för lite tankar kring detta.