Bajsvägran
Hejsan,
min dotter på snart 4 år har haft en redig historia när det gäller nr 2.
när hon va strax över 1 1/2 år började hon på dagis och fick mer eller mindre direkt magsjuka som startade hennes laktosintolerans (ärvd från mig) sen dess har dagis gett henne av och till ost och massa annat skit! Riktigt jävla resa med hennes mage.. detta försenade avblöjningen. Förra året då hon va strax över 2 så blev hon blöjfri när det gäller kiss. hon bajsade i blöjan fortfarande men började långsamt sitta på toaletten.. kom tillbaka till dagis efter sommaren och fick vattenkoppor och dom mesta runt rumphålet. Hon fick sååååå ont av att bajsa då att jag tror det skrämde henne.
väl frisk och så gick hon tillbaka till dagis där personalen fortsatte ge henne ost och liknande så hon kom hem med ?magsjuka?.. SUCK!!!
hon bajsade i trosorna så vi gjorde tillfälligt att hon fick bajsa i blöja men hon gick tillbaka till att kissa där och kissa på sig utan blöja.. då sa jag att hon hellre fick bajsa på sig men dagis fortsatte ge henne laktos så allt bara rinner ur henne och dom skyller på laktos.
nu har förskolan ääääääntligen lyssnat på mig när det gäller laktosen men tösen vääääääägrar bajsa på toaletten, förutom någon gång när det råååkar komma. Men att bestämt sätta sig och bajsa total vägrar hon.
och innan det kommer med förslag så har vi prövat allt. Läsa, sjunga, platta, sitta i timmar, ALLT!
vi kan inte ge laxermedel för laktosintoleransen.
läkarna gör inget, dagis hjälper då faaan inte till utan skickar hem trosor fulla med skit.
motarbetad på dagis, jobbar fulltid till juni tills man går på FL och mannen som är första gångs pappa med denna 4 åring är en flamsa.
jag har slut på idéer.
hjäääääälp.