• ardnaxela123

Gravidsymtom

Jag och min sambo har i några månader försökt att bli gravid men utan resultat. Idag är jag inne på dag 21 i cykeln och hade ÄL för 6 dagar sen och mår så himla illa så att jag inte ens kunde ta mig till jobbet. 

BIM är på måndag så är fortfarande för tidigt att ta ett test. Men nu till min fråga, kan det här vara ett symtom på graviditet eller är det bara random illamående? Känns ju lite för tidigt för symtom tänker jag. 

• Svar på tråden Gravidsymtom
  • svansmamman
    ardnaxela123 skrev 2022-04-04 10:31:10 följande:
    Gravidsymtom

Jag och min sambo har i några månader försökt att bli gravid men utan resultat. Idag är jag inne på dag 21 i cykeln och hade ÄL för 6 dagar sen och mår så himla illa så att jag inte ens kunde ta mig till jobbet. 

BIM är på måndag så är fortfarande för tidigt att ta ett test. Men nu till min fråga, kan det här vara ett symtom på graviditet eller är det bara random illamående? Känns ju lite för tidigt för symtom tänker jag. 

Om ÄL var för bara sex dagar sedan kan man nog med en övertygande säkerhet säga att det inte är gravidsymptom du upplever. Detta eftersom ägget knappt hunnit fästa och det är efter det som HCG (gravidhormon) börjar produceras som i sin tur ger symptom. :) 
  • ardnaxela123

Nej det var det jag tänkte. Hade ändå någon 

svansmamman skrev 2022-04-04 10:42:13 följande:
    Om ÄL var för bara sex dagar sedan kan man nog med en övertygande säkerhet säga att det inte är gravidsymptom du upplever. Detta eftersom ägget knappt hunnit fästa och det är efter det som HCG (gravidhormon) börjar produceras som i sin tur ger symptom. :) 
    Det var väl det jag tänkte, samtidigt som man har en liten förhoppning om att det ska vara symtom. tack för svar! :)
  • svansmamman
    ardnaxela123 skrev 2022-04-04 10:54:33 följande:

Nej det var det jag tänkte. Hade ändå någon 

Det var väl det jag tänkte, samtidigt som man har en liten förhoppning om att det ska vara symtom. tack för svar! :)
    Kanske hade du ÄL tidigare än du trott och det därmed är gravidsymptom, vem vet. Men jag håller iallafall tummarna för dig och hoppas att du får ett plus när du testar! Hjärta
  • ardnaxela123
    svansmamman skrev 2022-04-04 14:22:57 följande:
    Kanske hade du ÄL tidigare än du trott och det därmed är gravidsymptom, vem vet. Men jag håller iallafall tummarna för dig och hoppas att du får ett plus när du testar!  // Hjärta
    Kan ju hoppas! Dock gjorde jag ett ÄLtest just den dagen som visade positivt så är ganska säker på att det inföll just då 
Svar på tråden Gravidsymtom