• Erica2022

Partner som inte är redo.

Hej.
    De är så att jag (25år) plussade igår (3/4) oplanerat. Jag har inte ätit något preventivmedel dom 2.5åren vi har varit tsm och de vet han (30år) om ändå har vi hade oskyddat samlag. Han vet även om att jag vill ha barn och inte vill göra en abort då jag redan gjort en en gång i mitt liv och de va det värsta jag gjort. 

Nu säger han att han inte vill ha barn nu utan sen och att han inte är redo än osv. Han har ett barn sedan tidigare som blir 5år i år. 

Är det fler som gått igenom detta? Jag är så uppgiven i allt detta och är orolig att detta sen aldrig kommer komma om vi gör en abort. 

• Svar på tråden Partner som inte är redo.
  • fjanten

Jag förstår bara inte hur du kan säga att det är oplanerat när ni under 2,5 år haft sex utan skydd. Det låter ju tvärtom extremt planerat, och korkat av er båda men i synnerhet korkat av honom. Vad du ska göra? Tja... Förbereda dig på ett liv som ensamstående med ett barn. Eller göra abort.

• Anonym (Suck)

2,5 år låter väldigt planerat. Det där får ni ta hand om själva. Erat beslut. 

Man måste tänka ibland. Vilka konsekvenser det blir.
    Trodde att man fick sexualundervisning i skolan och tom visste vad som händer när mannen kommer i en. I vuxen ålder. 

• Jag är bara jag

Det är snarare ett mirakel att du inte blivit gravid förrän nu när ni medvetet haft oskyddade samlag under så lång tid. Ni är båda lika skyldiga till detta. Du får fatta det beslut du kan leva med i längden.

• Anonym (Ylle)

Typ lite som rysk roulett, ladda en kula och djur och så blir man förvånad att det tillslut smäller.

Vad är det för fel i huvudet på män? Om barn är det sista de vill ha så tar man väl för fan ansvar för sina spermier????

Du har varit ärlig TS mot honom. Han tog beslutet att chansa. Då får han faktiskt ansvara för det beslutet.

jag hade övervägt om jag ville leva ihop med en så oansvarig person..

• Mimosa86
    Erica2022 skrev 2022-04-04 13:50:14 följande:
    Partner som inte är redo.

Hej.
    De är så att jag (25år) plussade igår (3/4) oplanerat. Jag har inte ätit något preventivmedel dom 2.5åren vi har varit tsm och de vet han (30år) om ändå har vi hade oskyddat samlag. Han vet även om att jag vill ha barn och inte vill göra en abort då jag redan gjort en en gång i mitt liv och de va det värsta jag gjort. 

Nu säger han att han inte vill ha barn nu utan sen och att han inte är redo än osv. Han har ett barn sedan tidigare som blir 5år i år. 

Är det fler som gått igenom detta? Jag är så uppgiven i allt detta och är orolig att detta sen aldrig kommer komma om vi gör en abort. 

Inte ha barn nu... TS jag vill inte låta taskig. Men en man på 30 som säger så efter 2,5 år tillsammans (samt att han redan har barn innan) indikerar på att han inte ser bäring i den här relationen.

Risk finns att du gör abort, det tar slut och han sen får barn med någon annan... Det har hänt två väninnor samt att en väninnas kille blev aldrig redo för barn. När de gjorde slut tog det Max 1 år innan hans nya tjej var gravid....

utgå ifrån vad du vill här och räkna med att han inte vill vara med. han kan inte vända detta emot dig och hävda att du lurat på honom ett faderskap när du varit tydlig från start med detta.

• Tecum

Om det tagit 2,5 år av oskyddat sex innan du blev gravid har du svårt att bli med barn och ska helst inte göra abort.
    Men du måste ju förstått att ni skulle hamna i denna situation förr eller senare, har du ägnat dig åt önsketänkande och trott att han skulle vilja ha fler barn? Om han är 30 och inte redo nu kommer han aldrig att bli det - med dig iaf.

• Erica2022
    Mimosa86 skrev 2022-04-04 14:20:35 följande:

Inte ha barn nu... TS jag vill inte låta taskig. Men en man på 30 som säger så efter 2,5 år tillsammans (samt att han redan har barn innan) indikerar på att han inte ser bäring i den här relationen.

Risk finns att du gör abort, det tar slut och han sen får barn med någon annan... Det har hänt två väninnor samt att en väninnas kille blev aldrig redo för barn. När de gjorde slut tog det Max 1 år innan hans nya tjej var gravid....

utgå ifrån vad du vill här och räkna med att han inte vill vara med. han kan inte vända detta emot dig och hävda att du lurat på honom ett faderskap när du varit tydlig från start med detta.

Vi är gifta så det är inte så att varken han eller jag bara kan lämna varandra.

Jag har varit redo för barn sedan jag tog studenten. Jag har inte velat ta p-pillar då jag vet hur illa dom är för kroppen och han har vetat om detta.
  • Erica2022
    fjanten skrev 2022-04-04 13:52:27 följande:

Jag förstår bara inte hur du kan säga att det är oplanerat när ni under 2,5 år haft sex utan skydd. Det låter ju tvärtom extremt planerat, och korkat av er båda men i synnerhet korkat av honom. Vad du ska göra? Tja... Förbereda dig på ett liv som ensamstående med ett barn. Eller göra abort.

Vi har inte sagt att vi ska försöka få barn men han har vetat att jag inte vill ta preventivmedel av olika anledningar. Vi gifte oss i somras så att säga att jag ska förbereda mig på att vara ensamstående är ingenting som funkar. 
  • Erica2022
    Tecum skrev 2022-04-04 14:41:12 följande:

Om det tagit 2,5 år av oskyddat sex innan du blev gravid har du svårt att bli med barn och ska helst inte göra abort.
    Men du måste ju förstått att ni skulle hamna i denna situation förr eller senare, har du ägnat dig åt önsketänkande och trott att han skulle vilja ha fler barn? Om han är 30 och inte redo nu kommer han aldrig att bli det - med dig iaf.

Jag vet inte. När jag försöker prata med han om de så känner han sig pressad och blev halvt sur när jag sa att jag redan bestämt vad jag vill. 

Men vi är gifta så jag kan tyvärr inte göra vad jag vill mot honom och jag vet tyvärr inte om äktenskapet kommer hålla om han kommer vilja att jag ska göra en abort då han har vetat sedan den dagen han träffade mig att jag vill ha barn.

Svar på tråden Partner som inte är redo.