Inlägg från: Anonym (Suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck)

Kollega som flirtar

Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-05 23:06:08 följande:
    Ja, män ska inte ta såna initiativ på jobbet.
    Endast kvinnor kan göra det.

Här är en bra tumregel.

När en man är intresserad av en kvinnlig kollega, så träffar man inte nån på jobbet.

När en kvinna är intresserad av en manlig kollega, då träffar man nån på jobbet.
    Men snälla kaffedraken. Förstår du inte att det är olika från fall till fall? Här är det en solklar flört. Men en flört kan också bara vara en flört och behöver inte betyda att man vill hoppa i säng eller ha ett förhållande. Ibland vill man bara njuta lite av attraktionen som uppstått men utan att gå över gränsen.

Till ts: tar han på dig, ger dig komplimanger osv så är han intresserad av något. Kanske han bara vill ha en flört för att ge gultkant till jobbvardagen. Kanske vill han mer...
    Men du behöver själv reda ut vad du hade velat innan du ev tar reda på vad han vill. Är du inte intresserad så får du nog tona ner kontakten med denna man. Du behöver komma fram till om du ska stanna i din nuvarande relation eller lämna.
  • Anonym (Suck)

Till kaffedraken, kan du inte någon gång lägga dina analyser i hur kvinnor vs män beter sig och istället tänka dig in i hur DU hade gjort/agerat om du var ts och svara på det? inget av det du skriver hjälper ju ts, det visar bara din bitterhet och offermentalitet.

• Anonym (Suck)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-06 14:25:51 följande:
    Hej, du som suckar så djupt.

Det skulle jag kunna göra. Och det har jag gjort många gånger.
    Men det brukar avfärdas då jag inte vet nåt om kvinnor och är dum i huvudet.
    Kanske bättre och vara tyst då, eller vill du verkligen vara den bittra? Eller går det ut på att förstöra och sprida dålig stämning (ge igen med vad DU tycker är samma "mynt")
Svar på tråden Kollega som flirtar