Inlägg från: Anonym (Kringlan86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kringlan86)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Tillan - jag tempar och har gjort sedan mf. Det funkar väldigt bra i kombo med LH test. Jag är väldigt oregelbunden så det har varit bra för mig. Men däremot så se till att köra LH också så du inte missar. När höjningen väl kommit är det typ för sent. Så du ligger på rätt dagar liksom. 

• Anonym (Kringlan86)

Denna gången är det faktiskt inte privat. Det är hos den där fantastiska läkaren. Han erbjöd liksom bara. Antar att han insåg att jag nog är rätt nervös så det var ju schyst. 

jag behandlade och man skall ju kunna behandla. Det enda man skall vara försiktig med är när man skjuter in vagitoren så man inte skadar livmodern. 

Förstår och känner igen besvikelsen. Vet hur svårt det är att hålla sig från att testa också. Håller tummarna!!

• Anonym (Kringlan86)

Okej, så den här dagen gick väl lite sådär då?
    fick ett tidigt ultraljud. Läkaren var rätt övertygad om att det var FÖR tidigt för hjärtslag. Mycket riktigt. Där finns ett embryo men inget hjärtslag (ännu eller alls). Så att en veckas väntan till nästa UL. Rätt jobbigt eftersom att jag redan lever i övertygelsen om att det inte kommer gå så bra den här gången heller. 

Jag borde kanske inte klaga för jag vet hur många i tråden som kämpar för att få ett plus. Men ni vet den där rädslan ni är rädda för kommer att äta upp er levande när det där pluset väl kommer, yup, it?s here! 

Tänkte att det vore rätt gött att somna nu och vakna om en vecka! Kunde jag inte bara fått lite hjärtslag idag, det hade varit så jävla schyrre om livet bara ville funka så? Nej då! Jag får snällt vänta och vara neurotisk en vecka till! High five livet!

hur går det för er alla där ute? Supertyst i tråden!

• Anonym (Kringlan86)

Ja det är såklart skitstökigt i hjärnan nu. Symtomen fluktuerar också lagom till det här så man är ju redo på att hantera ett mf till. Jag skall dit på onsdag om en vecka. 

Stackare! Jag fattar att det är skitjobbigt. När förväntar du dig mensen isf? Varför måste det här vara så himla jobbigt för vissa och för andra är det som en walk in the park?

Tycker du skall ta testet om du ändå redan betalat. Men kolla om du kan reklamera. Enligt internetköpslagen borde du iaf ha minst 2 veckor. Men kan bli intressant att se vad de säger om referensvärdet eftersom att min läkare lät så himla säker på att det typ är jätteindividuellt. 

Men du borde kunna använda krämen iaf för yttre behandling när du har mens. Jag tror till och med att om du påbörjar behandling nu så borde du va safe. Som att livet inte var jobbigt nog liksom?

• Anonym (Kringlan86)

Hej på er,

tog en liten paus. Har varit lite nervöst här minst sagt. Blödde lite i måndags och fick ju såklart panik men det slutade samma dag så jag kände ju inte att det var kört liksom. Men idag var det ultraljudsdags. Han grävde runt länge och väl men var så jäkla schyst så han sa hela tiden att han inte kom tillräckligt nära och därför inte såg ngt osv. Jag fick tillåmed gå och kissa mitt i undersökningen för han såg inget SkrattandeMen tillslut sa han snabbt att här är hjärtat och fostersäcken är rätt storlek. So far so good! Är i 6w6d så v7. Känns fett tidigt. Ska tillbaka på UL om 2 veckor igen. Så nu är det bara att försöka hålla ut tills dess. Men jag kan säga att hjärnan vill gärna sticka tillbaka till i våras och hitta likheter och få ångest..

Hur mår ni andra? 

• Anonym (Kringlan86)
    HjärtaUsch vad tråkigt Tillan. Hoppas på att du snart blir gravid igen. Missfallsskräcken är terror! Och när den väl händer igen så måste det kännas otroligt tungt. Sörjer med dig!

Själv går jag runt och försöker att inte tänka alls men varje gång jag får en symtomdipp så kommer skräcken. Detta sker ibland ett par gånger per dag. Brösten slutar ömma. Inget illamående att tala om, ingen molvärk. Än så länge verkar allt okej men jag vet ju inte ännu. Nytt UL på onsdag. Hoppas på att få slappna av lite efter det. Risken minskar betydligt ifall den lever nu på onsdag men fan vad man går på nålar alltså. Vill inte klaga men jag gissar att ni alla kommer känna igen er när det fastnar hos er med, vilket jag tror och hoppas blir mycket snart. Håller tummarna för oss allaHjärta
  • Anonym (Kringlan86)

Hej fina ni!

och grattis till pluset (ledsen) ! Blodblandade flytningarna kan verkligen vara vad som helst. Jag blödde ju jag med som du vet Och so far so good!

Det har gått bra. Jag fick lyssna på hjärtslagen igår. Det var coolt och jävligt skönt för det blir mer verkligt för mig som sitter och förväntar mig en död bebis hela tiden. Den har växt som tusan och allt verkar vara som önskat. Än är jag inte ute ur skogen såklart men för varje vecka som jag fortsätter vara gravid så kommer den magiska v12 närmre. Ganska skönt att det är jul och nyår nu med ledighet för jag vet fan inte en enda ledighet som inte går asfort. Vågar nu skriva in mig hos BM och skall dit i mellandagarna. Nästa UL 10/1 ?

Håller tummar å tår för er andra! Be strong och stressa så lite som möjligt! Bäbisen kommer när man minst anar det!

• Anonym (Kringlan86)

Ledsen - håller tummar å tår för dig. Känner igen hur negativ man är. Började ju också blöda tidigt och jag dömde ut det som kört men det behöver inte vara det. Ska du gå på tidigt UL? Har du några symtom? Ömma bröst eller illamående?

börjaompånykula - nyår! jag tror på dig! Nu kanske det händer. Och även om det skiter sig så har du hela 2023 på dig också. No stress! 

Jag är tydligen längre gången än vad jag/vi/alla först trodde. Jag köper fortfarande inte det men enligt BM så är det troligt att jag är i 11+2 dvs den magiska gränsen är typ nådd. Jag har fortfarande jävla problem att acceptera det men det verkar som att alla andra är eniga. Mår inte illa längre men har blivit förkyld. Onödigt! Om 1,5 vecka är det KUB och när det är över, dvs med gott resultat, så har jag bestämt mig för att jag får lov att slappna av. Barnet är kvar och det har inte missbildningar och behöver tas bort. Då är det dags att gå in i läget att jag nog skall bli mamma. Känns absurdt ändå. Men än så länge väntar jag mig inget annat än elände. Skönt skadad man blivit, lol! 

Håller tummarna för er nu quinnor! Glöm inte att stressa ner! SÅ viktig! Gott nytt!

• Anonym (Kringlan86)

Ledsen: Jag kanske ska tillägga att mina symtom har kommit och gått hela tiden. Vissa dagar har varit helt symtomfria med både bröst och illamående och molvärk. Ibland i flera dagar, sen kommer det tillbaka igen. När jag som mest anade att jag inte var gravid längre för att det kändes så normalt och ogravidigt var det ju dags för UL och jag var säker på att han skulle säga att han inte såg ngt men jag hade fel. Så det händer verkligen. Håll ut💪

Börjaompånykula: Jag är ledsen att du fick negativt test, men inget är kört förrän mensen kommer. Hoppas det var för tidigt bara❤️ Och tänk på att inget är konstigt och fel förrän i sommar. 13 ägglossningar är normalt, hur gärna vi än vill att det skall gå fortare så har du fortfarande ett halvår kvar tills dess. Försök att ta hand om dig och stressa ner. Det är mitt bästa råd. 

• Anonym (Kringlan86)

Så himla tråkigt att höra om blodetGråter jag hoppas verkligen att du är okej. Stora kramar Hjärta

Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?