Jag knuffade mitt barn in i väggen
Idag uppstod en hemsk situation som jag mår så himla dåligt över.
Sedan mitt andra barn kom, för tre månader sedan, har det varit kaos hemma. Bebisskrik i kombination med en trotsig 3åring har gjort att min energi är i botten och att tålamodet har börjat sina ordentligt. Det har uppstått situationer då jag behövt höja rösten till treåringen eller gått från rummet för att inte provoceras, MEN idag hände en grej som gjorde mig så otroligt rädd för mig själv och vad jag är kapabel till att göra i stressiga situationer. När vi skulle gå ut till parken hade jag satt bebisen i babysittern på golvet för att klä på mig och 3åringen kläder. När jag vänt ryggen till hör jag hur bebis gallskriker varav jag vänder mig om och ser att treåringen försöker putta ut bebisen ur babysittern. Paniken i bebisens ögon gör att jag agerar instinktivt (antar jag?) och springer fram för att flytta treåringen från situationen men det blir istället att jag knuffar honom för att han ska sluta, men knuffen blir hård och han ramlar bakåt och slår huvudet i väggen!!
Fick så extreeeeemt dåligt samvete direkt efteråt och tröstade/sa förlåt och försökte göra allt men det går ju såklart inte att få ogjort! Tänk om jag har skadat mitt barn psykisk av detta??
Är så rädd att en liknande situation ska uppstå för att jag inte kan hantera den stressiga situationen. Har ni några tips/råd? Är det någon annan som varit med om liknande?