Har min sambo tappat lusten?
Hej, detta är mitt första inlägg. Börjar känna mig lite desperat i hur min sambo verkat tappat lusten för sex. Det har kommit smygande för båda under en längre tid, men jag själv har arbetat hårt för att få tillbaka den. Men min sambo har inte alls kommit tillbaka.
Vi kanske har sex en gång i månaden som frekvensen ser ut nu. Det är väl okej, men jag önskar väl mer. Mer njutning, smek och fantasier.
Jag har försökt 1. prata om det, 2. fräscha till mig, klä upp mig, köpa sexiga underkläder, 3. Skicka bilder och sms för att få honom fantisera 4. Bara fokusera på honom, utan att själv behöva något 5. fokuserat på annat sex än penetrationssex 6. Uppskattning, berätta hur sexig och smart jag tycker han är 7. Intressera mig för hans intressen. Ja listan kan göras längre.
Ni som haft samma problem, vad gjorde ni i denna situation? Vad pratade ni om? Hur löste ni det?
Jag vill inte att varje kväll/morgon att han vänder sig om och vill titta på tv/mobilen. Jag vill att vi ska njuta av varandra, klämma och känna liksom ( inte jämt och ständigt, men ibland). I övrigt är allt bra, vi umgås, pratar, uttrycker kärlek med kramar/kyssar, samt mys.
Vi har inga barn eller sjukdomar.
Tack för att nu läst
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-04-25 11:55
Glömde kanske skriva att vi varit tillsammans i 8 år. Förut var det väldigt bra med sexlusten för båda, innan vardagliga rutiner tog sitt slagträ mot det.