• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Antigone
    Madida skrev 2022-10-01 06:39:14 följande:
    Usch, så hemskt! Det låter jättejobbigt. Hoppas verkligen att du får rätt på det så småningom. 
    Tack så mycket! Ja, det hoppas jag också. Tror det är på väg åt rätt håll. Nu har jag sovit 8,5,6 och 7 timmar de senaste nätterna. Vilken skillnad Solig
  • kokosnötmjölk
    Antigone skrev 2022-09-22 22:58:51 följande:
    Kokosnötmjölk: Ibland går det att citera och ibland inte. Suck! Tror det är svårt för människor som inte lider av sömnstörningar att förstå hur svårt, för att inte säga omöjligt, det kan vara att somna. När det var som värst fick jag ångest bara av tanken på att behöva gå och lägga mig. Då kunde jag ligga och försöka somna i sex till sju timmar utan att lyckas. Det var hemskt! Till slut hade jag tänkt på allt positivt jag kunde komma på och då fanns bara det negativa kvar. Det blev verkligen som tortyr, så jag förstår att det kan användas som en tortyrmetod. Plus att man blir känsligare för ångest och depression, i alla fall har jag läst någon studie om det. Håller tummarna, som alltid, för att det går bättre med sömnen! Glad
    Ja, usch. Jag hade också en period där jag kunde ligga i sängen 6+ timmar utan att somna. Verkligen hemskt! Och som du säger, så mycket ångest över bara tanken på att gå och lägga sig. 

Det skulle verkligen inte förvåna mig om det är så att en blir känsligare för ångest och depression med sömnbrist. Jag har alla tre... men sömnen har faktiskt skött sig det senaste (nå, skött sig med mina mått mätt ). 

Hur går det för dig? Och alla er andra nu? 
  • Antigone
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-02 12:53:06 följande:
    Ja, usch. Jag hade också en period där jag kunde ligga i sängen 6+ timmar utan att somna. Verkligen hemskt! Och som du säger, så mycket ångest över bara tanken på att gå och lägga sig. 

Det skulle verkligen inte förvåna mig om det är så att en blir känsligare för ångest och depression med sömnbrist. Jag har alla tre... men sömnen har faktiskt skött sig det senaste (nå, skött sig med mina mått mätt ). 

Hur går det för dig? Och alla er andra nu? 
    Det där fick jag återuppleva i natt! Då försökte jag somna från kl 2 till kl 7:30 på morgonen. Usch och fy! Jag kände mig mer som en rugguggla än en nattuggla när jag vaknade kl 9 och inte kunde somna om. Under den korta tiden jag sov hann jag drömma två mardrömmar. Den ena utspelade sig i mitt sovrum, förstås. Det blir alltid extra otäckt när det är så verklighetsnära. Men konstigt nog mådde jag ganska bra under dagen ändå. Nu har jag bestämt mig för att kaffet måste bort. Jag dricker bara max två koppar i veckan, men det är tydligen för mycket begärt. Annars har jag haft en bra period ett tag innan. Angående att bli känsligare för ångest och stress när man lider av sömnbrist, så läste jag en studie för något år sedan som visade på det. Studien var gjord på kvinnor. Skönt att du har haft en lite bättre period då i alla fall! Det unnar jag dig verkligen och hoppas att det fortsätter så! 😊
  • Antigone

Här kommer sluta med kaffe rapporten! 😊 Första dagen blev det ett noll till mig, andra dagen blev det ett noll till kaffet. Nu ska jag besegra Goliat en gång för alla! ☕️

• FredrikLiksom
    Antigone skrev 2022-10-06 22:47:14 följande:

Här kommer sluta med kaffe rapporten! 😊 Första dagen blev det ett noll till mig, andra dagen blev det ett noll till kaffet. Nu ska jag besegra Goliat en gång för alla! ☕️

Saknar tumme-upp-smileyn här på FL så du får föreställa dig 3 såna på rad.
  • Madida
    Antigone skrev 2022-10-06 22:47:14 följande:

Känner plötsligt en tacksamhet över att jag aldrig börjat dricka kaffe :)
  • Antigone
    FredrikLiksom skrev 2022-10-07 05:47:12 följande:
    Saknar tumme-upp-smileyn här på FL så du får föreställa dig 3 såna på rad.
    Ja, det går bra nu! Jag körde rakt ner i kaffediket på en gång. Tur att jag tog mig upp på vägen igen och gjorde ett nytt försök omedelbart. När jag skriver gjorde låter det ju nästan som att jag har misslyckats igen, men det har jag alltså inte. Tack! Då föreställer jag mig det! 😂 Trevlig helg på dig! 🥂
  • FredrikLiksom
    Antigone skrev 2022-10-07 17:10:46 följande:
    Ja, det går bra nu! Jag körde rakt ner i kaffediket på en gång. Tur att jag tog mig upp på vägen igen och gjorde ett nytt försök omedelbart. När jag skriver gjorde låter det ju nästan som att jag har misslyckats igen, men det har jag alltså inte. Tack! Då föreställer jag mig det! 😂 Trevlig helg på dig! 🥂
    Hmm funkar telefonemoijis här nu?
    Test: 😎👍🏼👍🏼👍🏼
  • FredrikLiksom
    FredrikLiksom skrev 2022-10-07 17:17:02 följande:
    Hmm funkar telefonemoijis här nu?
    Test: 😎👍🏼👍🏼👍🏼
    Omg när hände det? ✅😁
  • Antigone
    Madida skrev 2022-10-07 07:25:40 följande:
    Känner plötsligt en tacksamhet över att jag aldrig börjat dricka kaffe :)
    Det ska du göra! 😊 Jag är en sådan där person som aldrig har varken lyckats börja eller sluta ordentlig. Dricker det inte dagligen, utan en eller två gånger i veckan, men två överfulla koppar vid varje tillfälle. Därför vänjer sig min kropp aldrig 🤔
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!