• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Postman
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-15 23:17:44 följande:
    Jo, det är jobbigt. Skönt att du oftast sover bra, jag önskar inte min värsta fiende de här sömnproblemen. För mig går det upp och ner i perioder, jag har bättre perioder och så har jag sämre perioder - just nu är det en sämre period.  Jag dricker inte alkohol då jag står på en medicin som inte ska kombineras med alkohol. Så just det är uteslutet för mig  

Uschdå jobbigt för dig. En plåga att inte få sova ordentligt. Min hustru sover bedrövligt sen hon kom in i klimakteriet. Hon har knappt haft en hel sovnatt de senaste 6 åren. Vaknar, somnar, vaknar, somnar , svettas och har hjärtklappning. Ja det är bra att du undviker alkohol. Det är gott men ett fördärv på många sätt.
  • kokosnötmjölk
    Postman skrev 2022-10-15 23:28:30 följande:

Uschdå jobbigt för dig. En plåga att inte få sova ordentligt. Min hustru sover bedrövligt sen hon kom in i klimakteriet. Hon har knappt haft en hel sovnatt de senaste 6 åren. Vaknar, somnar, vaknar, somnar , svettas och har hjärtklappning. Ja det är bra att du undviker alkohol. Det är gott men ett fördärv på många sätt.
    Jag har haft mina sömnproblem så länge jag kan minnas, även om det så klart inte var i samma utsträckning när jag var mindre. Men som sagt, det går upp och ner i perioder och i vissa perioder kan jag nästan sova "normalt". 

Ska jag vara helt ärlig så gillar jag inte alkohol, så för mig så var det inte någon "uppoffring" eller vad man ska säga  

Hoppas att både du och hustrun får sova inatt 💤 
  • kokosnötmjölk
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-16 00:06:05 följande:
    Jag har haft mina sömnproblem så länge jag kan minnas, även om det så klart inte var i samma utsträckning när jag var mindre. Men som sagt, det går upp och ner i perioder och i vissa perioder kan jag nästan sova "normalt". 

Ska jag vara helt ärlig så gillar jag inte alkohol, så för mig så var det inte någon "uppoffring" eller vad man ska säga smile1.gif  

Hoppas att både du och hustrun får sova inatt ? 
    Frågetecknet på slutet skulle vara en emoji... 
  • Postman
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-16 00:06:05 följande:
    Jag har haft mina sömnproblem så länge jag kan minnas, även om det så klart inte var i samma utsträckning när jag var mindre. Men som sagt, det går upp och ner i perioder och i vissa perioder kan jag nästan sova "normalt".  Ska jag vara helt ärlig så gillar jag inte alkohol, så för mig så var det inte någon "uppoffring" eller vad man ska säga   Hoppas att både du och hustrun får sova inatt ? 

Beklagar. Hoppas du kan finna någon lösning till slut. Jag får nog sova hyggligt, svårare för hustrun dock. Klimakteriet ger inte riktigt med sig trots att hon har kämpat med det i 6 år nu.
  • Antigone

Uppe med tuppen vid 10, för tuppen har också sovmorgon på helgen! 🐔

• FredrikLiksom
    Antigone skrev 2022-10-16 10:42:45 följande:

Uppe med tuppen vid 10, för tuppen har också sovmorgon på helgen! 🐔

Härligt! Det är tuppen värd.
  • kokosnötmjölk

John Blund måste ha varit på besök hos mig flera gånger under natten. Sammanlagt blev det 8h, så kors i taket! 🥳 Det tog visserligen 12h och ett antal uppvak för att få ihop de där 8 timmarna, men ändå! Jag är den sista som klagar om det fortsätter så här (ska väl inte vara för optimistisk men? lite??) 😄 

• Antigone
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-16 17:33:33 följande:

John Blund måste ha varit på besök hos mig flera gånger under natten. Sammanlagt blev det 8h, så kors i taket! 🥳 Det tog visserligen 12h och ett antal uppvak för att få ihop de där 8 timmarna, men ändå! Jag är den sista som klagar om det fortsätter så här (ska väl inte vara för optimistisk men? lite??) 😄 

Men wow! Stort grattis till sömnen 🥳 8 timmar är verkligen någonting att fira och ja, jag har hört att John Blund jobbar extra på helger ibland så han har nog varit hos dig både en och flera gånger. Mig öste han så mycket sand över att jag fick sovmorgon 😄 Vad härligt för dig och hoppas det fortsätter så!
  • Antigone

Sov 8 timmar natten till i dag och hoppas på samma tur (eller vad det nu är som styr sömnen, ibland känns det nästan som ett lotteri) i natt 👌 Skönt att kunna komma med positiva nyheter för en gångs skull! 😅

• FredrikLiksom
    Antigone skrev 2022-10-18 20:24:56 följande:

Sov 8 timmar natten till i dag och hoppas på samma tur (eller vad det nu är som styr sömnen, ibland känns det nästan som ett lotteri) i natt 👌 Skönt att kunna komma med positiva nyheter för en gångs skull! 😅

I?m happy for you!
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!