• Svar på tråden Ni som har barn på förskola - Hur sjukt är inte det här?
  • Moali
    Mortiscia80 skrev 2022-04-26 13:48:39 följande:

Alla kan göra misstag. Det betyder inte att förskolor är farliga.

Jo men ändå. Det ska inte kunna hända. Det visar ju att pedagogerna inte har en bra uppsyn. Säkert för att stackarna är underbemannade. 
  • Drottningen1970

Händ även i min kommun för ett par år sedan. Barnet mycket litet. Skillnaden här var att personalen inte ens upptäckte att barnet inte var med tillbaks.

• fjanten

Det är ju för dåligt. Men inte förvånande med tanke på hur stora barngrupperna är på få pedagoger...

• Mortiscia80
    Moali skrev 2022-04-26 16:32:17 följande:
    Jo men ändå. Det ska inte kunna hända. Det visar ju att pedagogerna inte har en bra uppsyn. Säkert för att stackarna är underbemannade. 
    Jag skulle inte uttala mig så tvärsäkert om varken uppsyn eller bemanning, och på en så liten ort som Frödinge skulle man väl aldrig ha kunnat tänka sig att något sånt skulle kunna hända heller. Jag kan försäkra att det inte är bättre med tillsynen på större orter heller, trots bra bemanning. Enligt artikeln hade mannen bara sträckt sig in över staketet och plockat med sig barnet, det går på under en minut beroende på barnets ålder, om han behövde locka barnet till sig först osv. Det kan tyvärr hända även på de bästa förskolorna.
  • Mamman2019
    Drottningen1970 skrev 2022-04-26 16:57:24 följande:

Händ även i min kommun för ett par år sedan. Barnet mycket litet. Skillnaden här var att personalen inte ens upptäckte att barnet inte var med tillbaks.

Usch vad läskigt... 
Svar på tråden Ni som har barn på förskola - Hur sjukt är inte det här?