• 1989TpSandra

Känner inga rörelser

Hej,

Jag är gravid i v. 23 och känner inga rörelser ännu. Vid några tillfällen senast för 4 dagar sedan kände jag lite men inget efter det. Allt har sett bra ut på mina kontroller och jag har moderkakan i framkant så de sa att det kunde dröja. 

Blir ändå orolig då jag har känt lite och sen är det helt stilla igen, någon som har erfarenhet av samma sak? 

• Svar på tråden Känner inga rörelser
  • Anonym (I)

Precis som du skriver är det tidigt och inte alla som känner än. Jag kände i V.16-17 och sen inget i v18 vilket gjorde mig supernervös eftersom jag dessutom skulle berätta för vänner då. Fick ett ul och där låg den och gjorde kullerbyttor. Tog nån vecka så kände jag igen. Under tiden var min tröst att det var så tidigt och inte alla som känner så tidigt, och om jag inte hade känt det regelbundet varje kväll veckorna innan så hade jag ju inte ens reagerat på att jag inte känt det i v18.

så vänta du två veckor till så borde det komma igång. :)

• Pez

Jag kände första gången i v 17+0 men inte dagligen förrän v 25+0 och flera gånger om dagen först v 27+0. Moderkaka i bakvägg här. Det är först efter v 25+0 som man ska börja känna dagligen och upptäcka ett mönster enligt min bm.

• Emjol

Jag har moderkakan i framvägg och det dröjde för mig med. Kände rörelser dagligen runt vecka 25-26 och flera gånger per dag runt vecka 27-28. Innan kände jag någon enstaka som började som tidigast runt vecka 20-21.
    Är i vecka 33 nu. Glad

• Anonym (Om)

Om du har moderkakan i framvägg och barnet ligger med rumpan ut så kommer du känna noll tyvärr. 

Svar på tråden Känner inga rörelser