Midsommar
Hej
jag och barnens pappa separerade för 5 år sedan. Vi var varannan vecka och vi brukar dela alla lov lika mycket så det blir rättvis för båda och barnen så är lika mycket hos både föräldrar. Till mitt problem. Midsommar faller alltid på pappas vecka, för jag jobbar och det är på hans vecka. Vi har aldrig kommit överens om att vi ska ha midsommar varannat år, aldrig! Jag är den som hör av mig i god tid, väldigt god tid innan sommar semester och jullov, jag gör en plan och fråga alltid vad pappan tycker och om det är ngt vi ska ändra så jag kan ändra med mitt jobb. Problem är att han alltid hör av sig samma vecka när det gäller midsommar och säger alltid ? nu hade jag dem förra året, i år är det din tur?. Jag kan inte ändra mitt schema på mitt jobb samma vecka och jag enligt samtal med familjerätten så är det midsommar ngt vi ska komma överens och men det finns ingenting som säger att vi måste ha varannat år. Denna konflikten orsakar så mycket stress, dålig stämning och konflikter mellan oss för jag får höra den ena och det andra. Hur funkar det med midsommar? Tillhör detta i en av dessa högtider som vi ska dela lika mycket som jullov och olika lov?