• Hyllemor

Finns det fortfarande folk som har "riktiga" brevvänner?

Jag och min man började diskutera det här med brevvänner, alltså en person som man inte träffar fysiskt utan som man bara har kontakt med via snigelpost. (jag räknar inte mailvänner här.)

Både han och jag hade brevvänner både från Sverige och utomlands när vi var unga och det var väldigt trevligt. Det hade varit roligt att ha en brevvän igen och då via snigelpost.

Finns det fortfarande folk som har brevvänner?

• Svar på tråden Finns det fortfarande folk som har "riktiga" brevvänner?
  • Anonym (Absolut)

Jadå, det blommade upp under pandemin kan man säga. Jag själv tog upp mitt skrivande igen efter många år.

Tyvärr är det svårt att få bra brevvänner då många numera skriver utan att egentligen kunna skriva bra brev. De vill mest ha post och skriver opersonligt och om samma saker i brev efter brev. Jag har ändå lyckats få några guldkorn. 

• Hyllemor
    Anonym (Absolut) skrev 2022-07-19 17:23:59 följande:

Jadå, det blommade upp under pandemin kan man säga. Jag själv tog upp mitt skrivande igen efter många år.

Tyvärr är det svårt att få bra brevvänner då många numera skriver utan att egentligen kunna skriva bra brev. De vill mest ha post och skriver opersonligt och om samma saker i brev efter brev. Jag har ändå lyckats få några guldkorn. 

Så roligt! Hur fick du tag i någon att brevväxla med?

Jag kan tänka mig att det är svårt att hitta folk som skriver bra brev. Folk i allmänhet verkar ha väldigt svårt att skriva.

• Anonym (Absolut)
    Hyllemor skrev 2022-07-19 17:26:05 följande:

Så roligt! Hur fick du tag i någon att brevväxla med?

Jag kan tänka mig att det är svårt att hitta folk som skriver bra brev. Folk i allmänhet verkar ha väldigt svårt att skriva.

Det finns flera Facebook-grupper. Sök på brevvänner. 
    Jag har även fått flera då mina brevvänner rekommenderat mig till sina brevvänner. En rolig hobby. 
Svar på tråden Finns det fortfarande folk som har "riktiga" brevvänner?