• Anonym (Andra)

Föreslå sex med andra

Jag överväger att diskutera med min respektive om hen kan tänka sig att ha sex med andra.

Låt mig förklara.

Jag har p.g.a. depression och utmattning förlorat all min sexlust. Den har gradvis försvunnit med åren men är sedan en tid tillbaka icke befintlig.
    Min respektive är fantastisk på så många vis och jag uppskattar hen otroligt mycket.

Hen är vacker, snygg och har en erotisk dragningskraft i kombination med en äventyrlig och mycket hög sexlust.
    Men jag har, p.g.a. min bristande sexlust funderat på att lägga fram förslaget att hen kan träffa andra för sex undertiden jag jobbar på mig själv och min hälsa. Detta ses kanske som långt ifrån normen, men jag tycker det känns fint att presentera en potentiell och temporär lösning till min respektives sexuella frustration.

Tror du, att du hade uppskattat ett sådant förslag om du var den som är sexuellt frustrerad i en relation och din partner föreslår detta? Jag vill inte riskera att såra min partner genom att ställa frågan.

• Svar på tråden Föreslå sex med andra
  • Anonym (K)

Jättebra idé tills din partner får känslor för en av de hen har sex med. Tror det är jättevanligt att det händer vilket många inte verkar beredda på. Närhet skapar känslor, har hen det inte med dig men med någon annan är risken känslorna för dig minskar och således ökar för den andra. 

• Anonym (Rafi)

Du får försöka hitta en kk som redan är i en relation lättare då att skilja på sex och känslor.

• Anonym (Hmm)

Du behöver inte skriva hen. Vi fattar att du är en man som vill ligga med andra kvinnor

• Friger
    Anonym (Hmm) skrev 2022-07-23 16:16:22 följande:

Du behöver inte skriva hen. Vi fattar att du är en man som vill ligga med andra kvinnor

Lät som att det var det omvända.... "Hen" ville att dennes partner skulle få ligga runt.

Nä, förstår inte att det skulle vara så känsligt. Det finns ju en rimlig förklaring.

Tror att risken för att personen tar illa upp om det erbjuds något än om det efterfrågas.
  • Anonym (nordan)

breaking the waves

• Anonym (Andra)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-07-23 16:16:22 följande:

Tack för ditt svar. Om det är avgörande information till frågeställningen så är jag (TS) en man och min respektive är en kvinna.
  • Anonym (Andra)
    Anonym (Rafi) skrev 2022-07-22 12:04:30 följande:

Du får försöka hitta en kk som redan är i en relation lättare då att skilja på sex och känslor.

Tack för ditt svar. Tipset är uppskattat, jag ska överväga det.
  • Anonym (Andra)
    Anonym (K) skrev 2022-07-22 10:03:31 följande:

Jättebra idé tills din partner får känslor för en av de hen har sex med. Tror det är jättevanligt att det händer vilket många inte verkar beredda på. Närhet skapar känslor, har hen det inte med dig men med någon annan är risken känslorna för dig minskar och således ökar för den andra. 

Tack för ditt svar. Det är en risk jag har övervägt och tolkar tyvärr som ofrånkomlig i och med en sådan konstellation.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Andra) skrev 2022-07-23 17:12:35 följande:
    Tack för ditt svar. Om det är avgörande information till frågeställningen så är jag (TS) en man och min respektive är en kvinna.
    Jag skulle bli fruktansvärt sårad om min man sa att han ville ha andra för att det skulle vara som att jag inte duger. Han vill ha nåt bättre
  • Anonym (Andra)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-07-23 17:25:23 följande:
    Jag skulle bli fruktansvärt sårad om min man sa att han ville ha andra för att det skulle vara som att jag inte duger. Han vill ha nåt bättre
    Jag förstår att det skulle vara sårande, med all rätt. Nu är dock frågeställningen om jag (man) riskerar att såra min respektive (kvinna) genom att presentera förslaget att hon träffar någon annan för sex undertiden jag arbetar på min hälsa.
  • Anonym (Ilse)
    Jag skulle inte alls uppfatta det som sårande om det läggs fram på rätt sätt. Jag träffar ibland andra med min mans tillåtelse. Han tänder även på det och vi har ett fungerande sexliv även om jag har mer lust än vad han har. Hon kommer inte ha problem att hitta kandidater på en sexkontaktsida som tex hemligg. Jag tror det ändå finns saker du kan göra för att minska risken för att hon lämnar dig för detta. Se det som ett gemensamt projekt. Du är med och väljer ut män och ni pratar om både bra och dåliga upplevelser. Just att vara lite känslomässigt engagerad tror jag är bra men det innebär också att du behöver finnas där för henne i detta. Och även att du visar att du jobbar för att må bättre och för er. Att ni möts på andra sätt även om ni inte just har sex. När det gäller män kan man eventuellt göra saker för att minska risken för att det blir komplicerat. Välj en riktig swingers eller en man i relation som har tillåtelse från sin fru. Kanske att han är yngre, bor i en annan stad eller andra saker som gör att han inte är förhållandematerial. Kanske att hon träffar flera samtidigt och att det inte så känslomässigt som det kan bli med bara en älskare. Samtidigt tror jag det är bra att du försöker förmedla att du litar på henne och hennes omdöme. Att du tror på er och inte tror att hon kommer lämna dig pga detta. Ja det var mina spontana tankar. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Andra) skrev 2022-07-23 17:34:30 följande:
    Jag förstår att det skulle vara sårande, med all rätt. Nu är dock frågeställningen om jag (man) riskerar att såra min respektive (kvinna) genom att presentera förslaget att hon träffar någon annan för sex undertiden jag arbetar på min hälsa.

Sak samma. Skulle tolkas som att du inte tänder på henne o vill därför inte ha sex med henne. 

funkar inte alla bitar så tycler jag man ska gå skilda vägar 

• Anonym (H)

Jag hade inte tagit illa upp, utan mer blivit ledsen över att min man känt sig så otillräcklig. Så jag hade sagt tack men nej tack

• Anonym (Lady)

Du känner henne bäst, hur tror du att hon skulle ta det?

Fundera också på dina egna känslor kring det. Är du svartsjuk av dig, känns det jobbigt redan nu att tänka på henne tillsammans med någon eller känns tanken ok? Även om det känns ok att tänka sig nu kan det vara en helt annan sak när det blir verklighet.

Det finns sidor som Bodycontact man kan söka på och som kvinna har hon inga problem att hitta en sexpartner. Men fundera på vilka regler ni ska ställa upp. Får hon träffa samma man t.ex max 3 gånger eller måste det vara nya varje gång? Jag tror som någon skrev det är farligt om hon har en fast älskare, närhet föder känslor och risken är alltför stor att antingen han eller hon får verkliga känslor. Möjligen om ni hittar en man som även han lever i en relation han absolut inte vill lämna och de av andra anledningar inte skulle vara intresserade av något annat än rent sexuellt.

• Anonym (Oskyldig)

Tidelag är förbjudet i Sverige. Modigt ändå att våga skriva det öppet

• Grey Man
    Anonym (Oskyldig) skrev 2022-07-25 03:58:12 följande:

Tidelag är förbjudet i Sverige. Modigt ändå att våga skriva det öppet

Moget.
  • Grey Man

Är det en idé att hon testar att vara en extra tjej hos ett par? Då blir ju risken för att hon får känslor mindre tror jag och att mannen i paret får känslor. 

Svar på tråden Föreslå sex med andra