När ska folk börja fatta hur viktigt sexet är?
Tråd efter tråd dyker upp där den ena vill ha mer sex än den andra, ena parten kanske till och med visat sig är asexuell eller har sexet av någon anledning försvunnit helt. Jag blir så förbluffad när jag ser hur många försöker sälja in sin relation som ?perfekt, förutom sexet?. Alltså kom igen! För det första finns det få perfekta relationer, för det andra är sex en enligt mig väldigt stor del i en relation och matchar man inte där finns det inte mycket att bygga på. Då är man kompisar som bor ihop. Nu kommer jag få mothugg hår, det vet jag, men förklara då antalet trådar med denna problematik som förr eller senare gnager isönder de flesta relationer som slutar i antingen otrohet eller skilsmässa.
Jag tänker, det finns gott om människor med låg sexlust och gott och hög så det borde räcka och bli över åt alla. Att hitta en match. Är det en naiv inställning vi har i början av relationer som gör att vi kulturellt inte förstår hur viktigt det är att sexet matchar? Både vad man har för preferens och i vilken utsträckning. Kanske är det så att det är svårt att utläsa detta i början på en relation då de flesta har högre lust till partnern då?
Eller är den obekväma sanningen kanske att den där frun(eller i vissa fall mannen) som ?aldrig vill ligga? faktiskt vill det men bara inte med partnern?