• Antigone

Vanligt utan underkläder?

Alltid BH, aldrig trosor. Det slutade jag med för flera år sedan. Ibland låtsas jag att jag använder trosor, om jag går till gynekologen eller så. Men det är bara ett spel för kulisserna. Nu har jag av okänd anledning tänkt börja använda trosor igen, men det är ärligt talat svårt att komma ihåg om man en gång slutat. Funderar på att skriva kodade post-it lappar till mig själv och sätta upp i hemmet. Typ glöm inte köpa havremjölk, fast jag själv vet att det betyder någonting helt annat. Det skulle kunna funka Drömmer

• Antigone
    Mia99 skrev 2022-08-05 11:43:34 följande:
    En helt seriös (och väldigt osexig) fråga, men har du inte besvär med flytningar? Även en helt frisk vagina har ju en del kroppsvätskor som utsöndras. Det skulle för min del bli väldigt kladdigt och otrevligt om jag ständigt gick utan trosor. Kjol och klänning skulle säkert fungera sådär, men mina jeans skulle definitivt bli äckliga rätt snabbt. Jag skulle dessutom få skavsår och förmodligen en del infektioner i underlivet.
    Nixpix. Inga problem. Får tvätta lite oftare bara. Inga skavsår, inga infektioner. Tror inte människor är födda med underkläder på kroppen, så ett underliv borde kunna klara sig ändå. Det menar jag inte på ett kaxigt sätt alltså, utan det är bara så jag tänker. Min mormor skulle svimma om hon hörde mina argument och ber mig alltid ta på mig extra stora och varma trosor när det är kallt ute, så jag inte ska få urinvägsinfektion. Det har jag heller aldrig haft btw. Men jag förstår dina funderingar!
  • Antigone
    Anonym (ninni) skrev 2022-08-05 12:31:05 följande:
    Fast vi är inte heller födda med tajta jeans på kroppen. Jag kan förstå att Homo Erectus kunde springa omkring naken på savannen och låta mensblodet rinna nerför låren, men det är inte lika trevligt i vårt samhälle.
    Låta mensblodet rinna nerför låren. Där sade du någonting Cool
  • Antigone
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-08-06 00:10:30 följande:
    Ursäkta men har du grova lässvårigheter? Jag skrev i mitt första inlägg att jag har kollat upp det och inget är fel på mig. Jag är bara den typen som har mycket flytningar. Vissa kvinnor blöder riktigt och många dagar under mens, vissa bara några dagar och väldigt lite. 

Jag kan väl inte hjälpa att jag har mycket flytningar. Men att kalla mig äckligt för min kropp har en viss funktion är fruktansvärt elakt. Ja, jag har iaf hellre mycket flytningar än sådan funktionsnedsättning du har att sakna empati. 
    Det är självklart inte äckligt med mycket flytningar. Varför skulle det vara det? Helt naturligt ju Glad
  • Antigone
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-08-06 00:47:40 följande:
    Fråga personen (=() istället varför det är äckligt.
    Frågan var inte riktad till dig. Jag menade det som en retorisk fråga riktad till den personen eller alla som tycker att det är äckligt. Men du har helt rätt, jag borde ha citerat (=() istället.
  • Antigone

Pussan: Ja, precis! Det var av samma okända anledning som jag en gång i tiden slutade. Plötsligt kom det bara över mig och jag har levt troslös sedan dess. Men för några dagar sedan fick jag syn på min utsökta samling med trosor och tänkte why not? Du skulle se den, det är en mycket vacker samling Solig

Svar på tråden Vanligt utan underkläder?