Olika bekräftelse nivåer
Jag och min sambo har inte samma bekräftelse nivå. Jag kan gå runt i lägenheten och vill ha en kram/puss och jag går tar på henne när vi står och lagar mat eller bara passerar varandra. Hennes kroppsspråk vissar att hon tycker det är jobbigt när hon sukar ibland. Och jag får typ inget tillbaka. Ska jag få en puss så måste jag ta tag i det själv. Det är sälan hon inleder till en puss/kram och vill jag har fler så är det typ stopp.Detta gäller även vårat sexliv. Jag kan inte minnas när hon genuint ville ha sex senast och var aktiv i sexet.
Och när jag tar upp detta tycker hon att jag är töntig och jobbig att jag vill ha närhet som bekräftelse
När vi går ut och träffar våra vänner så får jag känslan att jag inte är där. Ända gången jag får hennes uppmärksamhet är när det kommer till att ta finna parbilder.
Vårat förhålande har varat i 8år och detta inledes som en sommarflört som råkade bo grane med hennes dåvarande jobb. Då vi var i 20års åldern och hade 5-10 minuters promenad till stan. Så då var det bekvämnt att gå på stan och sova hos mig för att sedan gå och jobba dan där på.
Detta tär på mig. Jag känner mig otillräcklig. Jag kan gå runt med en klump imagen i perioder. Iblan får jag tanken att vi är ihop pågrund av bekvämlighet samt att hon inte har haft ett fast jobb samt att hon studerar nu. Då jag har ståt för det mesta när det gäller bostad,bil och nöje. Så ibland känns det som att hon utnyttja mig bara och att hon har blivit bekväm.
Vad ska jag göra? Eller är det bara jag som har blivit nojig?