Inlägg från: 82lindis |Visa alla inlägg
  • 82lindis

39 och planera barn

Jag är 40 och planerar en liten sladdis med min sambo. Jag har 3 barn sedan tidigare i åldrarna 12,16 och 17. Min sambo har 2 barn sedan innan i åldrarna 10 och 12. Och vi planerar nu vårat första gemensamma. 

Jag blev gravid månaden efter spiralen togs ut, men slutade i missfall i v5. jag plussade en vecka innan bim och kände hela tiden på mig att något var fel. Och det visade sig att jag hade rätt. 
    Nu verkar jag ha ägglossning igen, 14 dagar efter blödningen. Håller tummarna att det går bättre denna gång.

Har ätit folsyra och gravidvitaminer sedan i juni. Och tänker lite "giftfritt". Minimalt med koffein, alkohol osv. 

• 82lindis
    Hannis1983 skrev 2022-09-18 14:53:02 följande:

Beklagar missfallet. ♥️ Håller tummarna för ett nytt plus nu!

Hoppas jag med. Glad jag hoppas såklart vi alla som längtar efter en liten har ett litet frö i magen snart 

Har ni börjat handla saker och så?? 
  • 82lindis
    Hannis1983 skrev 2022-09-19 22:22:30 följande:

Beror på vad du tänker på för saker? 😃 vitaminer ja, vilket jag trodde skulle stärka immunförsvaret men jag verkar ha dragit på mig en förkylning med feber igen, var ju bara två veckor sen förra 😂

Menade mer saker till bäbisen och så 😅 

Jag har inga saker kvar sedan de större barnen var små så jag får köpa allt nytt/beg. Men lite roligt i sig, mycket har förändrats på 17år. 
  • 82lindis
    Majonnäs skrev 2022-09-29 12:30:56 följande:

Hur går det för er alla ? Här verkar mensen kommit, förstår ingenting med kroppen. Hade jättestark äl-känningar förra måndagen så borde inte få mens än. Men misstänker det aldrig skedde någon ägglossning och kroppen är lite ur balans. För så kort lutealfas har jag aldrig haft. Är alltså inte gravid, vi försökte verkligen runt de dagarna men med tanke på att jag blöder nu så tror jag inte ens det var nån ägglossning. Så räknar nästa månad som försök ett. 🙂

Har du testat så du inte är gravid? Man kan ju ha blödning under graviditet.

Jag plussade igår med cb digital. Hoppas på att det funkar bättre denna gång.
  • 82lindis

Jag hoppar in här igen. Jag hann vara lycklig 5 dagar, sedan blev det tidigt missfall igen. Andra missfallet nu sedan spiralen plockades ut i mitten på juni. 

• 82lindis

Ja känslomässigt känner jag inte så mycket, var det inte menat så var det ju så. Jag känner mer pepp att nästa gång kanske man lyckas. Kroppen kom ju igång direkt sist efter första missfallet, så hoppas på att det är lika nu. Gissar ialf på det, jag blödde i princip bara 3 dagar o testade neg direkt efter det. 
    Har köpt cvitamin och selen och tänkte boosta kroppen extra denna gången. 

Maymom skrev 2022-10-08 00:21:15 följande:

82lindis:
    så tråkigt att höra. Jag beklagar verkligen.
    du får försöka finna tröst i att du slapp gå längre innan missfallet kom. Dels antar jag att det är lättare för kroppen rent fysiskt med så tidigt missfall än senare när det är mer som ska ut. Men även psykiskt, att slippa få reda på det på eller efter första eller andra ultraljudet. Och tidsmässigt, förmodligen börjar din nästa cykel om ganska direkt igen, du slipper förhoppningsvis gå 3 mån med oregelbunden mens där du inte vet när ni kan försöka.
    Så när man får tidiga missfall, får man försöka finna tröst i att man slapp gå i 15 veckor och känna sig gravid.
    och rent statistiskt så borde ju oddsen inför nästa försök bli mycket bättre nu. :) håller tummarna för dig inför nästa gång!

• 82lindis

Jag fick tydligen ägglossning på åttonde och nionde dagen efter första blödningsdagen på det tidiga missfallet. Så nu vet jag inte hur jag ska räkna när bim är, när jag ska ta gravtest?!
    De 2 tidigare graviditeterna som avbrytits med tidigt missfall så har jag ändå haft ägglossning på dag 13 och 14 efter. 
    Så det blir tredje försöket för mig med. 

Känns ändå skönt tycker jag att jag har så mycket annat i rullning, planering av husbygge osv så då sitter man inte och känner efter om man har graviditetssymtom. Jag har som fått inställningen, det blir när det är menat att bliGlad

• 82lindis
    Anonym (Rarro) skrev 2022-10-16 16:30:17 följande:

Hejsan behöver lite hjälp, är det ett spökstreck eller visar det rätt.

Du glömde bildenGlad
  • 82lindis

Nån som känner igen sig i att körtlarna i armhålorna sväller typ 5 dagar innan bim. Brösten är ömma också. Jag har som aldrig varit med om att körtlar sväller...
    Precis som sist när jag blev gravid blev jag förkyld samtidigt som äl.

• 82lindis
    1Ellis1 skrev 2022-10-19 08:53:49 följande:
    Jag blev också förkyld precis innan jag blev gravid... Brösten ömmade också, men det brukar de göra för mig innan mens. Nu efter missfallet har jag inte haft ömma bröst alls, vilket känns lite jobbigt. Gråter Men det låter ju helt klart som att du kan vara gravid! 
    Ja man hoppas såklart på det. Har tvingat mig själv att jag inte ska testa förrän nästa vecka. Det blir spännande ☺️
    Men riktigt skumt med körtlarna tycke jag.
Svar på tråden 39 och planera barn