• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • Hannis1983
    82lindis skrev 2022-09-17 20:41:04 följande:

Jag är 40 och planerar en liten sladdis med min sambo. Jag har 3 barn sedan tidigare i åldrarna 12,16 och 17. Min sambo har 2 barn sedan innan i åldrarna 10 och 12. Och vi planerar nu vårat första gemensamma. 

Jag blev gravid månaden efter spiralen togs ut, men slutade i missfall i v5. jag plussade en vecka innan bim och kände hela tiden på mig att något var fel. Och det visade sig att jag hade rätt. 
    Nu verkar jag ha ägglossning igen, 14 dagar efter blödningen. Håller tummarna att det går bättre denna gång.

Har ätit folsyra och gravidvitaminer sedan i juni. Och tänker lite "giftfritt". Minimalt med koffein, alkohol osv. 

Beklagar missfallet. ♥️ Håller tummarna för ett nytt plus nu!

• 82lindis
    Hannis1983 skrev 2022-09-18 14:53:02 följande:

Beklagar missfallet. ♥️ Håller tummarna för ett nytt plus nu!

Hoppas jag med. Glad jag hoppas såklart vi alla som längtar efter en liten har ett litet frö i magen snart 

Har ni börjat handla saker och så?? 
  • Hannis1983
    82lindis skrev 2022-09-18 18:29:38 följande:
    Hoppas jag med. Glad jag hoppas såklart vi alla som längtar efter en liten har ett litet frö i magen snart 

Har ni börjat handla saker och så?? 

Beror på vad du tänker på för saker? 😃 vitaminer ja, vilket jag trodde skulle stärka immunförsvaret men jag verkar ha dragit på mig en förkylning med feber igen, var ju bara två veckor sen förra 😂

• 82lindis
    Hannis1983 skrev 2022-09-19 22:22:30 följande:

Beror på vad du tänker på för saker? 😃 vitaminer ja, vilket jag trodde skulle stärka immunförsvaret men jag verkar ha dragit på mig en förkylning med feber igen, var ju bara två veckor sen förra 😂

Menade mer saker till bäbisen och så 😅 

Jag har inga saker kvar sedan de större barnen var små så jag får köpa allt nytt/beg. Men lite roligt i sig, mycket har förändrats på 17år. 
  • Anonym (Uff)

Ville bara inflika att jag fick mitt enda barn när jag just fyllt 44, det är möjligt. Lycka till! Tog 15 månader av sex och annars inget speciellt. 

• Hannis1983

82lindis går inte att citera igen så får hoppas du ser detta ändå 😃

Nej det vågar jag inte, tanken finns att det aldrig kommer gå trots att vi bara är på andra försöket och just nu är särbos så vi inte får till det så ofta som vi önskar 😂 
    Har du börjat köpa något? 😃

• Majonnäs

Hur går det för er alla ? Här verkar mensen kommit, förstår ingenting med kroppen. Hade jättestark äl-känningar förra måndagen så borde inte få mens än. Men misstänker det aldrig skedde någon ägglossning och kroppen är lite ur balans. För så kort lutealfas har jag aldrig haft. Är alltså inte gravid, vi försökte verkligen runt de dagarna men med tanke på att jag blöder nu så tror jag inte ens det var nån ägglossning. Så räknar nästa månad som försök ett. 🙂

• 82lindis
    Majonnäs skrev 2022-09-29 12:30:56 följande:

Hur går det för er alla ? Här verkar mensen kommit, förstår ingenting med kroppen. Hade jättestark äl-känningar förra måndagen så borde inte få mens än. Men misstänker det aldrig skedde någon ägglossning och kroppen är lite ur balans. För så kort lutealfas har jag aldrig haft. Är alltså inte gravid, vi försökte verkligen runt de dagarna men med tanke på att jag blöder nu så tror jag inte ens det var nån ägglossning. Så räknar nästa månad som försök ett. 🙂

Har du testat så du inte är gravid? Man kan ju ha blödning under graviditet.

Jag plussade igår med cb digital. Hoppas på att det funkar bättre denna gång.
  • Majonnäs
    82lindis skrev 2022-09-29 13:08:07 följande:
    Har du testat så du inte är gravid? Man kan ju ha blödning under graviditet.

Jag plussade igår med cb digital. Hoppas på att det funkar bättre denna gång.
    Stort grattis 🌺 nej tog ett test igår för skojs skull men det var väldigt blankt. Tror kroppen krånglar lite efter skrapningen. 
Svar på tråden 39 och planera barn