Rumskamrat hotar mig för jag har högljudda larm
Jag har varit en tung sovare så länge jag kan minnas. Det blev mer problematiskt i högstadiet när jag började väcka mig själv. Jag snoozar ibland ofta en timme ungefär, med larm var tioende/femtonde minut.
Idag hade jag första larmet vid kvart över sex, för vi skulle upp vid sju. Jag blev väckt av mina rumskamrat som hade vaknat av larmet, men jag sov igenom det. Och nu har vi just flyttar till en tvåa, och jag har bytt ut min gamla säng mot en ny. Och när jag säger att jag inte kan rå för att jag sover tungt säger hon att hon kanske ska slänga ut min mobil genom fönstret eller hälla läsk på min säng. Och tro mig, det förstör och ger permanenta, fula märken. Detta hände en gång innan mellan mig och min lillasyster, som tömde en colaflaska på min resårbotten för hon var arg på mig. Bara sådär. Blev en enorm fläck, och sen har hon mage att kalla min säng ofräsch!
Jag har sagt att om hon skadar mina ägodelar polisanmäler jag henne och skulle gå till rätten om nödvändigt, detta är trakasseri. Men hon tar det som tomma ord, så jag tänker försöka ändra mina sov-vanor för min egen skull. Men jag vet inte vad jag kan eller ska göra, jag försöker alltid lägga mig 22-24, men jag somnar sällan före 1. Vanliga larm funkar inte, jag sover rätt igenom, och använder därför appen "loud alarm clock". Har tittat på dövlarm online och överväger att beställa ett, men jag är tveksam till att det skulle få upp mig.
Vissa skulle nog föreslå att vi flyttar isär, men trivs dels bra som jag har det, och dels vet jag inte om jag har råd att bo själv. Timanställd och söker jobb, men med Aspergers och dålig självkänsla är det inte lätt!