Gravid med tredje barnet
Hej!
Känner att jag behöver skriva av mig.
Har precis fått reda på att jag är gravid med tredje barnet. Vi har alltid sagt att vi vill ha tre barn. Men vår minsta kommer vara 15 månader när bebis kommer. Äldsta kommer vara 4år.
Har en sån panik och mår dåligt över att vår minsta inte får vara bebis så länge. Dessutom har jag läst att missfall ökar när man ammar. Jag som hade tänkt amma länge. Så ledsen över det.
Min man vill behålla. Han blev lite chockad i början men säger att det kommer gå bra. Jag själv skulle aldrig klara av en abort. Speciellt när man fött två små tidigare.
Jag däremot ville vänta med tredje barnet. Ville njuta av minstingen och hinna plugga först.
Utåt sett så finns förutsättningar för ett till barn. Vi bor i ett stort hus, jag har fast anställning och min man har eget företag.
Vi älskar varandra men prioriterar olika i ekonomin. Vilket resulterar till tjafs ibland. Det funkar bra när jag jobbar. Men just nu lever vi på min man.
Familjen var inte så positiv. Tycker det var lite väl tidigt och att det kommer bli tufft med så små barn. Men tycker självklart vi ska behålla.
Det jag egentligen är ute efter är att få höra er i liknande situation. Era erfarenheter? Hur var det att få barnen så tätt? Är det stor omställning från 2-3?
Hur påverkar det relationen till ens partner?
Hur tar syskonen det? Framförallt minstingen?
Hur påverkas ekonomi ?
Vad är era bästa tips?
Hur var första tiden?
När blev det lättare ?
/behöver all pepp man kan få