Clearblue digital, färgade flytning
Hej
Lite om min resa, plussade i våras. Men blev ett MA med misslyckad medicinsk behandling.
Tog mycket prover och de lät sen kroppen hantera det själv
Fick mens
I samband med nästa mens plussade jag. Senast mens 31 juli
Denna gång fick jag mer klassiska syntomer som kom och gick illamående, ömma bröst, svullen mage och att gå på toan kändes som att plutta betong.
Hade första möte digitalt med en BM, gick kalas.
Av ren nyfikenhet för någon vecka sen testade jag mog med clearblue digital och fick 3+ på veckorna. Yeah !
Sen några sgar tillbaka har jag haft några droppar mörk missfägad flytningar som kommit enstaka under dagarna,
Oftast mitt på dagen när jag är på jobbet.
Ring BM men de sa att de kan inget göra och eftersom jag mår inte dåligt, har inte ont så behöver det inte betyda MA utan vissa har mindre blödningar. Jag har fortfarande illamående till och från och ömma bröst
Igår testade jag igen med clearblue digital och fick 2-3 veckor och fick ganska mycket oro då det kändes som min graviditet glider ifrån mig.
Men har googlat och läst många trådar här på familjeliv inatt och insett att clearblue digital inte alltid går stt lita på gällande veckorna och en person skrev till och med att de gått från 3+ till att ha 2-3 veckor under en vecka för att sen få tillbaka 3+, personen var i fortfarande lyckligt gravid när hon svarade i tråden då hon kollat upp sin bebis på sjukhuset.
Det gav mig lite hopp.
Men ändå sitter jag här och är orolig, letar gravidsymtom på mig själv och tror jag skapar en mental blockering istället för att lyssna på kroppen
Jag mår bra, öm kring livmoder men så har jag haft hela tiden.
Lite lättare missfärgningar nör jag torkar mig men nu är det mycket ljusare och inte lika synligt på pappret.
Är inställd på att det kan vara MA men samtidigt är hela känslan annorlunda mot förra gången,
Förra gången började med mer färgade enstaka droppar och redan efter någon dag sa magkänslan att det inte är något kvar, hade mycket mer ont i ena sidan förra gången.
Inget ont nu, öm och trött men så har det varit i veckor
Kan tillägga att jag inte får komma in (så länge jag inte får ont eller blöder ordentligt) förns mitt första ultraljud som är inbokat i oktober.
Hört flera som har haft graviditeter där de haft lättare blödningar så det känns lite lättare men just nu ekar clearblue digital testerna i mitt huvud
Har endometerios, täppt äggledare (ena sidan bara) och ibs i bakgrunden men inget som läkarna kunde se skulle påverkar att bära en graviditet