Inlägg från: Anonym (Tre barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tre barn)

Hur mycket pengar lägger ni på resor/semestrar per år?

Vi reser inte på sommaren då vi har sommarstuga och båt. På vintern gillar vi att åka skidor och det kan variera hur mycket vi åker och vart. Men  gissar att vi lägger 15.000 - 70.000 kanske. En typisk vinter med åkning i svenska fjällen kanske 30.000.

Hur det blir i år beror på elräkningarna, känns ju väldigt osäkert.

• Anonym (Tre barn)
    Anonym (Hemester) skrev 2022-10-03 15:26:13 följande:
    Jodå, lägger man 100000 på semester vilket är mer än jag får ut per år är man snorrik. Men det får man vara. Jag önskar också att jag var snorrik. Men jag skulle lägga pengarna på sånt som lindrade min värk och underlättade min vardag. Andra reser och det får man också. Jag var mest förundrad över hur olika det kan se ut. Jag borde inte vara förundrad kanske efter att ha läst trådar där folk inte fattar hur de ska få det att gå ihop för dom "har bara 55000 kvar i månaden när hyran och allt är betalt".
    Ofta handlar det om prioriteringar och behöver knappast innebära att någon är ?snorrik?. Medellönen i Sverige är ca 37.100 brutto, blir runt 25.000 netto så med två medellöner blir 100.000 ca 16-17% av den disponibla inkomsten. Man kan tycka det är mycket men har man reseintresse så prioriterar man antagligen det.
Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på resor/semestrar per år?