• Lena08

Vad tycker ni om namnet Liam?

Hej!

Vill veta om ni tycker Liam är ett fint namn eller om ni inte är så förtjusta i det. Jag ska få barn nu i december. Tycker själv att Liam är gulligt och min pojkvän gillar det också. Har ni några andra förslag på namn som inte är så vanliga på pojkar?

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Liam?
  • Ddny

Liam ligger väl på två topplistor om jag inte minns fel, både vanligast namn och i alla "vilka namn tycker du är white trash?".
    Jag tycker förnamn ska matcha nationellt bra ihop med efternamnet, t.ex. Liam Olsson och Sigurd Stevens blir bara svengelskt, medan Liam stevens och sigurd olsson matchar.
    Så därför kan jag inte ge nå förslag på namn då jag inte vet efternamn Glad

• MySecret

Jag gillar det inte alls. 

Men smaken är ju som baken och med tanke på hur populärt det är så måste det ju vara fint i mångas öron :)

• symer89

Älskar Liam! Har en egen Liam. funkar på många språk

förstår inte hur folk får det till WT namn. För mig är wt typ cazzandra, chantal, tiara, Rocky, jax

och vi tillhör övre medelklass 

• spöke

Många associerar Liam och andra namn från den anglosaxiska världen med de lägre samhällsklasserna. Det kan vara bra att fundera över om man bryr sig om sådant eller inte. Den längre varianten William är betydligt mer neutral. 

• Jag är bara jag

Ogillar det verkligen. Inte svensk öht och tänker bara på Liam Neeson. Hur det kunnat bli populärt övergår mitt förstånd.

• FuckGoggleAskMe

Inget favoritnamn men helt ok på en irländare. I Sverige, nja. Men huvudsaken är att ni föräldrar är nöjda. Finns ju massor av ovanliga pojknamn som inte förknippas med andra länder eller, tyvärr, lägre samhällsklasser. 

• Kvinna1989

Innan det blev populärt gillade jag det.

Men alltså om ni känner för det namnet så kör! :)

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Liam?