• Piah91

Mina tidiga graviditetssymtom!

Har precis plussat med första barnet HjärtaSkrattande Och jag tyckte det var så kul att läsa andras trådar om tidiga graviditetssymtom, och nu kan jag berätta mina! Innan jag plussade var jag i princip 100 % säker att jag är gravid p.g.a symtomen och då jag jämförde med andras Glad Testade idag BIM + 1 och blev ett tydligt plus! 

Mina starkaste symtom:

- Kissnödighet! Springer på toa hela tiden. Svider inte utan kissar bara hela tiden. Började kanske runt 1 vecka innan bim eller lite tidigare t.o.m.

- Uppsvullen nedre del av magen (livmodern) och typ från under naveln. Inte mycket gaser, utan bara svullen. Ser ut att vara i 5:e månaden redan! Tungan ute Kom plötsligt runt 1 vecka innan bim eller t.o.m. tidigare. 

Andra symtom som jag har:

- Ganska så trött om dagarna.
    - Tydliga ådror på brösten. Börjat spänna lite i dom också och lite kli. Men de gör inte ont än så länge. 
    - Molvärk som kommer och går. Främst på höger sida. Spänner och bränner ibland, ibland som ett bälte över livmodern.
    - Bubblar till/kittlar i livmodern hihi (kom tidigt, det känns som små bubblor som spricker, kittlig känsla haha)
    - Börjat bli mer törstig.
    - Tycker att jag är mer andfådd, även när jag bara pratar.

Lycka till med plusen! Skrattande
  • Svar på tråden Mina tidiga graviditetssymtom!
  • Piah91
    Piah91 skrev 2022-10-26 07:50:22 följande:
    Mina tidiga graviditetssymtom!
    Har precis plussat med första barnet  // HjärtaSkrattande Och jag tyckte det var så kul att läsa andras trådar om tidiga graviditetssymtom, och nu kan jag berätta mina! Innan jag plussade var jag i princip 100 % säker att jag är gravid p.g.a symtomen och då jag jämförde med andras Glad Testade idag BIM + 1 och blev ett tydligt plus! 

Mina starkaste symtom:

- Kissnödighet! Springer på toa hela tiden. Svider inte utan kissar bara hela tiden. Började kanske runt 1 vecka innan bim eller lite tidigare t.o.m.

- Uppsvullen nedre del av magen (livmodern) och typ från under naveln. Inte mycket gaser, utan bara svullen. Ser ut att vara i 5:e månaden redan! Tungan ute Kom plötsligt runt 1 vecka innan bim eller t.o.m. tidigare. 

Andra symtom som jag har:

- Ganska så trött om dagarna.
    - Tydliga ådror på brösten. Börjat spänna lite i dom också och lite kli. Men de gör inte ont än så länge. 
    - Molvärk som kommer och går. Främst på höger sida. Spänner och bränner ibland, ibland som ett bälte över livmodern.
    - Bubblar till/kittlar i livmodern hihi (kom tidigt, det känns som små bubblor som spricker, kittlig känsla haha)
    - Börjat bli mer törstig.
    - Tycker att jag är mer andfådd, även när jag bara pratar.
    -

Lycka till med plusen! Skrattande

- Glömde lägga till ett symtom, är varm och kall om vartannat.
  • Caletto1

Åh, vilken kul tråd! Jag hoppas att fler svarar! :D

Vi är inne på försök nummer fem nu och jag överanalyserar varenda lite grej känns det som. Så det kanske inte är superbra för mig att läsa om alla dessa symtom egentligen. :P Mått lite illa/lätt halsbränna, haft molvärk och ömma bröst i några dagar.. Hoppas, hoppas..

• Goodispodis

Plussade för några dagar sen och hade inga graviditetssymtom alls innan. Det som var annorlunda denna menscykel jämfört med tidigare cykler var att jag inte fick PMS efter ägglossning, jag brukar ha molande värk i ryggen och livmordern och känner mig trött och irriterad och får även mycket ömma bröst. Men denna gång kände jag mig pigg, hade ingen PMS, och mådde allmänt bra. 1 vecka efter ägglossning kände jag ett hugg i livmordern och började få mer flytningar än vad jag brukar ha. Jag brukar inte ha mycket flytningar veckan innan mens. jag tror att det var då ägget fäste. Nu är jag i vecka 5 (4+2) och har lite ömma bröst med synliga ådror,  känner mig andfådd och har en lätt brännande känsla i livmodern och kissade flera gånger igår natt.

Svar på tråden Mina tidiga graviditetssymtom!