• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • BeeHappy

Första fertila dagen (enligt appen) idag! Nu äntligen är det dags att försöka! 

34 år, ett barn. Inga preventivmedel sedan tidigare .Det här blir första försöket på barn 2 Glad

Äter kosttillskottet "Kvinna" och en järntablett och en folsyra extra varje dag. 

• cutepenguin
    Sparks729 skrev 2023-07-14 13:53:22 följande:

För att lära känna er lite mer : 

Hur gamla är ni? Hur länge har ni försökt? Tar ni några tillskott? Har ni haft preventivmedel innan? 

Har ni barn sen tidigare? Pojke / Flicka? Ålder? Bor ni i Norr, mitten eller syd? 

KRAM! 

Jag är 30 år (fyller idag 😂) och nu är vi på försök 1 med barn nummer 1 efter ett missfall. Jag äter ett tillskott som heter ?gravid?. Bor i Västra Götaland. 

• Sparks729

Jag fyllde 36 nu i början av juli. Detta är första månaden vi försöker. Har två pojkar sen tidigare, 3 år och 1,5 år. 

Bor i södra sverige. Jag tar lite olika tillskott och har inte haft preventivmedel tidigare.

Kul att vi är många som är på första försöket för både första, andra och tredje barnet! 

Hoppas vi alla får oss en liten till nästa år :)

• Sparks729
    cutepenguin skrev 2023-07-14 14:26:59 följande:

Jag är 30 år (fyller idag 😂) och nu är vi på försök 1 med barn nummer 1 efter ett missfall. Jag äter ett tillskott som heter ?gravid?. Bor i Västra Götaland. 

Grattis på födelsedagen! Hoppas du har/får en superbra dag och blir bortskämd :D 
  • Sanlin90

Jag är 33 vi har försökt sen dottern va 6 mån med barn 2 det är sedan april 2021.
    hon blir 3 år i oktober och jag längtar ihjäl mig efter plus.
    bor i östergötland!

• babybel95

Är 28, bor i Västra Götaland, en son född -21, detta är försök nr 2 på barn nr 2. Tog ut min sprial i januari men ej försökt aktivt förrän skiftet maj/juni. Äter folsyra och zink. Dricker ingen alkohol alls och ingen koffein (inte ens det lilla som finns i cola eller te). :)

• EJT

Jag är 34 år, har en 4-årig dotter sen innan och är inne på andra försöket med att försöka få ett syskon (men pga lååånga och oregelbundna cykler känns det som att det gått en evighet). Bor i Östergötland ☺️ 

• EJT
    EJT skrev 2023-07-14 23:30:16 följande:

Jag är 34 år, har en 4-årig dotter sen innan och är inne på andra försöket med att försöka få ett syskon (men pga lååånga och oregelbundna cykler känns det som att det gått en evighet). Bor i Östergötland ☺️ 

Lägger till att jag slutade med ppiller i februari.

Jag äter folsyra och har precis börjat med munkpeppar denna cykel för att se om jag kan få mer regelbundna cykler och tydligare ägglossning. 
  • Horisonten

jag är 34 år, bor i västra Götaland. Har 3 barn sen tidigare med mitt ex, en flicka 10 år, en pojk 7 år och en pojk 5 år  Men nu försöker jag och min sambo få ett gemensamt barn. Han har inga barn sen innan. Tog ut min spiral för typ en månad sen. Så är vårt första försök men vi vet inte alls hur min kropp eller cykel är. Jag äter folsyra men även blutsaft tablett.Dricker inte heller någon alkohol och dragit ner på koffein och dricker mest koffeinfritt. Håller även på att trappa ner och sluta med en medicin jag äter. 

Tog ett tidigt Clear blue digitalt test idag men stod inte gravid. Jag trodde ändå de skulle visa idag?mår ju så pass illa. Varför gör jag de?? Hjälper inte att jag drömde att testet skulle visa positivt heller. Så väntar in mensen men verkar hålla sig borta bara för att nu. Ena appen säger den skall komma imorgon och andra på onsdag. Men jag har ju ingen aning. Men fick ju positivt äl test för 15 dagar sen så tycker mensen borde vara på ingång nu då när de inte blev något. 

• cutepenguin

Har haft ÄL nu i dagarna och hoppas det tar sig. Tänker testa med Clearblue först om två veckor. Får så extremt jäkla ont i brösten vid ÄL dock, någon mer som får det? 😂 Det är värre än när jag var gravid. 😂

Svar på tråden Planera bebis 2024