• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Horisonten
    Sparks729 skrev 2023-07-27 17:46:17 följande:
    Ja nu är det dags att börja mysa till det ❤️
    Så spännande! håller tummarna för er!
    Tack snälla❤️hoppas vi får till de nu ikväll att sambon kan slappna av lite mer. 
  • Horisonten
    Sparks729 skrev 2023-07-27 17:46:17 följande:
    Ja nu är det dags att börja mysa till det ❤️
    Så spännande! håller tummarna för er!
    Tack snälla❤️hoppas vi får till de nu ikväll att sambon kan slappna av lite mer. 
  • Sanlin90

Jag börjar en kur provera idag för att framkalla blödning sen kör jag inositol och ser om det funkar. 

• EJT
    Sanlin90 skrev 2023-07-27 20:46:57 följande:

Jag börjar en kur provera idag för att framkalla blödning sen kör jag inositol och ser om det funkar. 

Så kämpigt för dig/er. Håller tummarna för nästa cykel! 
  • Horisonten

Lyckades ändå få till de nu Ikväll 🥰Hoppas vi kan få
    till de imorgon också någon gång. Men skall få hjälp med saker imorgon så folk här och sen kräftskiva men se vad vi kan lösa. 🥰 men just nu känns de bra att vi lyckats med 5 gånger varav 2 dagar i rad innan äl som jag räknar med imorgon. Så tänker borde funka med imorgon och lördag och söndag också
    om de går. Kanske måndag också eller vad tror ni? 

• Sparks729
    Horisonten skrev 2023-07-27 22:16:01 följande:

Lyckades ändå få till de nu Ikväll 🥰Hoppas vi kan få
    till de imorgon också någon gång. Men skall få hjälp med saker imorgon så folk här och sen kräftskiva men se vad vi kan lösa. 🥰 men just nu känns de bra att vi lyckats med 5 gånger varav 2 dagar i rad innan äl som jag räknar med imorgon. Så tänker borde funka med imorgon och lördag och söndag också
    om de går. Kanske måndag också eller vad tror ni? 

jag tycker det låter som en jättebra plan! precis så vi gjorde. Jag tog tester och såg när linjen blev mörkare, kände i kroppen att det var symtom som en liknande lätt mens.

och vi såg till att bara ha en allmänt aktiv mys månad 🤭 vi har ju en 1,7 åring och en 3,3 åring så våra tillfällen har varit på kvällen eller smygandes i hela huset, snabbisar hahaha kände oss som tonåringar 😂 men vi hade kul.

tror det hjälpte att vi hade mys dom 3 dagar innan ägglossning, sen vet jag inte om jag hade ägglossning den 17e eller 18e men vi hade missade ingen av dagarna, sen hoppade vi över en dag. Så god möjlighet för både nya simmare men också överlevare sen tidigare helt enkelt 👍🏼  du verkar tänka samma hehe

enligt en app så hade jag ägglossning just den dagen vi inte pallade, hoppsan.

• Sparks729

Förresten, fyllde i en sådan där gravid app?. Och beräkningsdatumet är dagen innan min 3 åring fyller år 😂
    ofta liksom hahaha. Herregud. Inte ens haft en tanke. 🤭

• Horisonten
    Sparks729 skrev 2023-07-27 22:54:59 följande:

Förresten, fyllde i en sådan där gravid app?. Och beräkningsdatumet är dagen innan min 3 åring fyller år 😂
    ofta liksom hahaha. Herregud. Inte ens haft en tanke. 🤭

Haha lustigt ändå hur de kan bli. Skulle skilja 2 veckor mellan min äldsta oc h minsta. Sen blev de att de är en dag mellan deras födelsedagar 🙈haha
  • Horisonten
    Sparks729 skrev 2023-07-27 22:52:14 följande:

jag tycker det låter som en jättebra plan! precis så vi gjorde. Jag tog tester och såg när linjen blev mörkare, kände i kroppen att det var symtom som en liknande lätt mens.

och vi såg till att bara ha en allmänt aktiv mys månad 🤭 vi har ju en 1,7 åring och en 3,3 åring så våra tillfällen har varit på kvällen eller smygandes i hela huset, snabbisar hahaha kände oss som tonåringar 😂 men vi hade kul.

tror det hjälpte att vi hade mys dom 3 dagar innan ägglossning, sen vet jag inte om jag hade ägglossning den 17e eller 18e men vi hade missade ingen av dagarna, sen hoppade vi över en dag. Så god möjlighet för både nya simmare men också överlevare sen tidigare helt enkelt 👍🏼  du verkar tänka samma hehe

enligt en app så hade jag ägglossning just den dagen vi inte pallade, hoppsan.

Ja vi sa ju minst varannan dag om vi inte vill mer. Men vill mer och passar på när barnen är hos sin biologiska pappa nu i 2 veckor perfekt när jag har äl denna gången 🥰man får helt leva på hoppet just nu att vi inte missar. Men tänker helt försöka helgen ut. Går de på lördag kanske bäst få mannen kanske lär med ganska stor sannolikhet vara bakis på söndag då vi är på bröllop dagen innan. Jag har ju valt att inte dricka nu sen vi försöker. Så sluta dricka alkohol frön att spiralen tog ut. 
Svar på tråden Planera bebis 2024