• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dag, Gunnar eller Bertil
  • BeautifulLiz

Inget jag skulle välja, men vore jag tvungen så hade det blivit Dag.

Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • flygrl

Dag känns lite blekt intetsägande, Gunnar helt ok men finast även i den här tråden är Bertil imho.

• trollhona

Bertil är finast.
    Även Dag är lite charmigt. Gunnar är inget namn jag gillar.

• Xenia

Jag röstade på Gunnar.

Gillar Bertil också, men Gunnar är en favorit, ett riktigt klassiskt namn (Gunnar på Lidarände).

Är egentligen inget fel på Dag heller men jag gillar inte enstaviga namn. Kommer han att kallas Dagge?

• Embla twopointoh
    Majblommans skrev 2022-10-29 10:51:44 följande:
    Dag, Gunnar eller Bertil

Vilket namn är finast?

Av dessa tre röstar jag på Dag, även om enstaviga namn har en tendens att göras smeknamn på. Gunnar är också helt okej.

Angående Bertil så är jag lite kluven, jag gillar inte RT.ljudet i namn, och ännu värre blir det med ÄRT, men samtidigt är IL mjukt och fint.

Vad kul att denna typ av namn börjar komma tillbaka! Andra förslag på liknande namn är Arild, Dan  och Ingmar.
  • fluu

Jag säger exakt alla igen. 

Bertil har jag redan motiverat i den andra tråden. Gunnar bara absolut älskar jag. Det står oftast på min lista, men åker ibland ur när jag tycker att min dialekt förstör namnet(r på slutet faller lätt bort). Gunnar är starkt, men samtidigt snällt och lite mjukt. Nordiskt, enkelt och gångbart på alla vis. Dag är coolt, ett utropstecken liksom. Ståtligt och enkelt, men gilla "Dagge" som smeknamn(och det rågillar jag!). 

Gunnar är min favvo. 

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Dag, Gunnar eller Bertil