Tolkningstråd
jag och pojkvännen är lite osäkra kring om gravtestet är positivt- vad tror ni? :)
jag och pojkvännen är lite osäkra kring om gravtestet är positivt- vad tror ni? :)
Jag ser ett negativt test.
När skulle mensen ha kommit?
Jag ser ett negativt test.
När skulle mensen ha kommit?
Nej, jag ser tyvärr inget. Så där ser mina negativa test ut. Sen kan du ju vara gravid ändå förstås! Men det finns inget i testet som antyder att det kommer bli ett plus senare, just nu.
Jag tycker också testet ser solklart negativt ut. Är du helt säker på när du hade ägglossning? Jag tänker med tanke på att du säger att du passerat BIM. Det är nämligen inte möjligt att passera BIM om man inte är gravid, annars kommer mensen när den ska. Du hade förmodligen senare ägglossning än du tror, alternativt att du inte ägglossat alls. ☺️
Okej sant, det kan nog vara så, tack för svaren! Är inte helt säker på exakt när ägglossningen var. Men får nog vänta några dagar och se! :)
Okej sant, det kan nog vara så, tack för svaren! Är inte helt säker på exakt när ägglossningen var. Men får nog vänta några dagar och se! :)
Precis! Om du har anledning att tro (eller bara hopp) om att vara gravid kan du alltid testa igen om ett par dagar. Vid en graviditet fördubblas nämligen mängden hormon i kroppen ungefär varannan dag och så pass tidigt gör det stor skillnad för testresultatet.
Jag håller tummarna för att utfallet blir vad än du önskar! ❤️
Tack!
Köp ett digitalt test istället så slipper du försöka tolka, då får du svart på vitt :)
Köp ett digitalt test istället så slipper du försöka tolka, då får du svart på vitt :)