• Blomväxt17

Undrar om IP-adress som min partner kopplat upp på. Någon kunnig inom nätverk , Wi-Fi ?

Det står att min partner kopplade upp till en NY IP adress när jag kollade på Data-info på hans / vårat konto på Snapchat Vid nått tillfälle 
    IP-adressen leder till Amazon nätverk i typ USA , alltså att de försörjer internet och att det bör vara en ?stationär vara? när jag sökte på Adressen
    IP Adressen börjar på 54.224.129.. osv 
    Och sedan står det Apache-HttpClient/4.5.10(JAVA/17) ?
    osv 
    Och att han kopplade upp på denna nya adress ett visst datum september kl 21:30. 
    men JUST denna dag , detta datum och den tiden så var han ute, betedde sig lite känslokallt Till att Andra stunden ge en otroligt dyr present till mig från ingenstans 
    Alla som är tekniska , Vad betyder det?
    Vad innebär det? 
    Tack för svar
    Min partner var ute med sina vänner den kvällen just den tiden, men påstår att han bara varit utomhus och druckit öl & kollar match på fotbollsplanen
    MEN Han tog dock taxi hem ifrån adress jag aldrig hört talas om förut, men han förnekar att han varit hemma hos någon. 
    Utan bara bokat taxi från just den adressen som ligger längst in i ett bostadsområdet för att han gick med någon kompis påvägen hem och de blev så? 🧐

Jag såg på en bild han tagit på sig Och sin vän att det var en påse med champagne, vodka, läsk. och han har aldrig rört sig runt den adressen förut 
    så nånting är lite lurt även om det var ett tag sen nu

Jag vill därför bara veta av någon kunnig om IP adressen till stationär enhet i USA och ?Java client apache http ? m.m  är ett 100% tecken att det var ett Wi-Fi elker något han kopplat Upp sig på
    annars blir de bara anklagelser 
    SÅ, 
    Vad betyder det tekniskt sätt att han kopplar upp på denna IP till USA och ?Httpclient JAVA??
    Är det att han har kopplat upp en router / WI-FI nätverk , eller genom någon specifik funktion? 
    Det är inte hans eget nätverk iallafallZ 
    För sådär har det aldrig stått tidigare , BARA den kvällen 
  • Svar på tråden Undrar om IP-adress som min partner kopplat upp på. Någon kunnig inom nätverk , Wi-Fi ?
  • Anonym (Måbra)

Gör slut.

Du litar inte på din kille och kan inte må bra i denna relation, så pass att du sitter och ältar/letar bevis nästan ett halvår efter en utekväll. Varför slösa energi och välmående på en relation där du helt klart inte litar på personen? Vad spelar det för roll om han talar sanning eller inte när du fortfarande letar efter bevis på att han inte talar sanning? 

Är det inte bättre att vara i en relation med en man du litar på och mår bra med?

• Blomväxt17
    Anonym (Måbra) skrev 2023-01-28 01:53:31 följande:

Gör slut.

Du litar inte på din kille och kan inte må bra i denna relation, så pass att du sitter och ältar/letar bevis nästan ett halvår efter en utekväll. Varför slösa energi och välmående på en relation där du helt klart inte litar på personen? Vad spelar det för roll om han talar sanning eller inte när du fortfarande letar efter bevis på att han inte talar sanning? 

Är det inte bättre att vara i en relation med en man du litar på och mår bra med?

Jag gjorde nyss slut med honom.
    Jag har känt en konstig magkänsla senaste månaderna
    Känner mig inte ?älskad? längre. Han är känslokall och helt personlighetsförändrad
    Förut kände jag mig som världens finaste för honom oavsett trött , nyvaken, eller nått kilo upp eller ner
    men nu känner jag en känsla att jag är obekväm och känner mig inte uppmärksammad / lika vacker längre 
    jag har inte förändrats särskilt mycket 

Han bryr sig inte ens mig längre . 
    Blir arg för minsta lilla, säger elaka saker, är inte lika närgången.
    När jag var ledsen så bad han mig att hålla käften med mitt gråt 
    Och jag brukar inte gråta så ofta.
    Han skojar om ?att vi kan göra slut om jag känner mig orolig / tveksam ; för lägenheten kommer ändå stå skriven på han) 
    och det har varit jobbigt mellan mig och hans mamma som är narcissist. om det ha någon påverkan 

jag känner inte igen min egen man / min egna partner längre. 

TILL SIST. (Jag är hemma hos mig och han är hemma hos sina föräldrars lägenhet nu) 
    Jag frågar honom / konfronterar honom om det här med att han tagit taxi från någon adress för ett par månader sedan och kopplats upp på ett konstigt främmande IP adress som aldrig funnits innan;  samma kväll han var ute , drack med sin kompis och ?försvann ? var offline tills han skulle hem

Jag frågade honom ? VEM var du hemma hos? Eller vart kan du ha kopplat upp dig hos ? jag vill bara veta ?
    Han nonchalerat frågan , läser men svarar inte. 

Jag skriver samma enkla fråga 10 gånger till ?Varför fanns den här okända IP adressen på dig. Vad är anledningen. Vem var du hos? 

Han läser man svarar inte . 

Alltså inte en en förklaring. Han väljer att inte svara llls: Jag ringer honom, han är helt obekymrad och slänger på telefonen i ansiktet på mig. 

Han hörde hur ledsen & upprörd  jag blev. 

Gissa vad jag får som respons tillbaka till slut
    En selfie på han där han ser jätte glad och gör en fjantig pose och så skriver han ?❤️😘? efter jag skrivit hur ledsen och upprörd jag blir av han
    Jag visste att nått va fel. Underskatta aldrig eran magkänsla
    behövde skriva av mig i det här sammanhanget  

• Anonym (…)

Det har inte att göra med wifi. Han har besökt en webbsida Helt enkelt (http)

Om gu ger oss hela ip nummee så kan någon säkert göra en reverse dns lookup. Du kan göra det sälv genom att öppna en kommando prompt (start->kör->cmd skriv sedan nslookuo <ip nummret du vill kolla upp>

Svar på tråden Undrar om IP-adress som min partner kopplat upp på. Någon kunnig inom nätverk , Wi-Fi ?