Skuldtyngd
Det hela började med när jag skulle hälsa på min kille i Skåne, jag bor i Stockholm. Han hade varit trött och utmattad ett tag så jag frågade två gånger om han verkligen ville jag skulle komma ner. Han sa, kom du älskade. Väl framme blev jag som jag uppfattade det utfryst, han kyssde mig inte när jag kom, cyklade långt framför mig. Bad mig vara tyst när jag pratade och sa att han inte ville umgås med någon. Jag försökte hjälpa i huset också, tömde diskmaskinen och så, men det sa han till mig att inte göra, för då var det som om jag jobbade för honom.
Sedan gjorde jag en jättedum sak som jag skäms över, kollade i hans mobil, då såg jag att en tjej skrivit till honom. Han hade berättat hur trött han var och då skrev hon att min kille skulle föreställa sig att hon låg bredvid honom i sked och höll om honom. Då skrev han PUSS tillbaka. När jag såg detta hamnade jag i känslomässig kaos och hade svårt att se honom i ögonen under dagarna där. Efter helgen åkte jag tillbaka till Stockhol. Tanken var sedan att han skulle komma på torsdagen och bo hos mig för han skulle jobba i Stockholm.
Vi skrev lite under måndag fm och jag tyckte att han borde sagt åt mig att inte komma ner den gångna helgen eftersom han inte velat ha mig där. Han skrev då att han hade tyckt om tanken på att jag skulle vilat stilla bredvid honom.
vi hade lite ordväxling om helgen, sedan skriver han att nu har han bokat hotell eftersom jag inte klarar av hans trötthet. Han har sldrig tidigare tagit in på hotell, utan alltid bott hos mig. Då frågar jag om han vill lämna relationen och då skriver han att det är kanske bra eftersom jag inte kan ta hans trötthet och att han förmodligen måste vara i dvala länge. Då tappar jag det och ber honom dra åt helvete( skäms jättemycket). Tog alltså slut i sms efter ca 2,5 år. En månad tidigare hade vi pratat om att gifta oss och köpt bröllopskläder till mig som jag skulle ha. Han hade också skrivit in mig i hans hus.
Efter tre veckor är han redan inne i ny relation. Och jag har fått reda på att han köper likadana kläder och morgonrock till den nya som han gjorde till mig.
Har varit slut i snart 4 månader och nu har han börjat gilla mina inlägg och tagga mig på event.
Känner mig så skuldtyngd av att jag var för krävande och att jag sa så fula ord till honom.
Vad tänker ni om skulden här och varför har han nu börjat uppmärksamma mig på sociala medier?