Min sambo svär åt vår dotter
Min sambo och jag har två barn, ena är bebis och andra är 2 och ett halvt. Vi har varit tillsammans i 10 år.
Vår relation är bra i det stora hela men något som var ett problem innan barn redan var att när han blir sur och irriterad lätt kan kasta ur sig "men din idiot" "shit vad korkad" "du är ju dum i huvudet". Jag har såklart varit skitarg över detta och sagt att det INTE är okej. Han säger att det är hans sätt att avreagera sig, att det inte är så illa. Varav jag säger att det är skitsamma vad det är för honom. Det är INTE okej. Han har faktiskt bättrat sig i omgångar men när han är väldigt trött eller hangry så kommer det ibland ändå.
Sen vi fick barn så har han börjat ta ut det på vår dotter. Han höjer rösten ibland och kastar ur sig liknande saker. Jag blir tokig och säger att han INTE får prata så till vårat barn. Han sover just nu med med henne och en gång hörde jag hur han sa "din lilla skit" det vände sig i magen på mig. Jag sa igen att han INTE får prata så. Varav han igen försökt bättra sig. Jag vet att flera kommer skriva att jag ska lämna honom men utöver detta så är han både en bra man och en bra pappa. Dottern föredrar till och med honom och är superpappig. Jag orkar mig ofta hur såna ord träffar henne men alternativet är inte att gå och lämna mina barn varannan vecka hos honom. De ska ha alltid ha min trygghet och kärlek nära. Och inte i ett annat hem. Han älskar oss men verkar inte fatta hur illa hans beteende är. Vad gör jag??