Narcissist mamma känns inte bra
Hej!
har en mamma som är narcissist har skuldbelagt mig hela mitt liv varit väldigt elak och fruktansvärt negativ.
Har alltid velat bestämma över mig mina val och kontrollerande, lägger näsan i blöt .
Ni som vet förstår nog en sådan personlighets typ Ljuger för att få reda på information osv.
Jag har haft så mycket bråk med henne och är så less.
Träffade en kille för över ett år sen som är mycket äldre än mig har hon också varit negativ o elak kommentarer) och vi har det jätte bra kära osv. Sen jag har träffat honom har ja känt att jag inte velat prata chatta med henne 24/7 som hon vill då hon tar energi negativ pratar mkt om sig själv hur synd det är om henne och alla problem. Hon skuldbelägger mig att jag skiter i henne en dag orkar vi inte med dig om du kommer till oss osv. Vi försöker träffa henne regelbundet med pappa o min sambo på middag för att hålla lite kontakt. Men sen i somras hände en insident att vi började bråka hon var riktigt elak och vi grälade skrek o jag tryckte upp henne mot väggen. efter det har inte våran relation varit sig lik. Jag får ont i magen av att träffa henne då hon är negativ säger klumpiga kommentarer om allt. vill Inte träffa henne själv då jag mår dåligt av det. men hon ligger på som en terrier. Jag jobbar i skönhetsbranchen, hon gör behandling 5 e v då sitter jag med henne 2 h o dricker kaffe på jobbet o kollegor runt omkring. hon tjatar om vi ska ta lunch innan behandling, jag känner att jag inte vill då jag träffar henne redan i timmar. Om jag säger nej blir hon arg. Känner att det är något i luften när vi ses och jag är lite tillbaka dragen. Går hos phykolog bearbetar men det hjälper inte helt. Blir sånt här bättre, har någon annan som erfarenhet av narcissist mamma? vad gjorde ni?