Inlägg från: Ascendere |Visa alla inlägg
  • Ascendere

Hur tror ni att vårt samhälle se ut om 25 år

Jag tror att svensken kommer att ha hårdnat 2048. Pojkar uppfostras till att bli män och inte sojapojkar, och kvinnor uppfostras till att få vara kvinnor och slippa tävla med män. Genusvansinnet har nått vägs ände och vi prisar numera skillnaderna istället för att försöka utplåna dem. 

Vidare har vi fått bukt med gängkriminaliteten genom att angripa problemet vid roten : utanförskapet. Vi tar inte in fler människor i landet än vi klarar av att ta emot på ett bra sätt och vi tar inte in människor vi inte tror kan bidra till samhället på ett positivt sätt, annat än ett fåtal (>500 per år) som får komma hit på rent humanitära grunder. 

Vi har återförstatligat energisystemen och järnvägen och fått bukt med energiproblemen tack vare utbyggd kärnkraft, vattenkraft och vindkraft. 

Många jobbar på distans och bosätter sig mer lantligt, så byar och mindre tätorter hat fått ett uppsving. Det blir också vanligare med generationsboenden där barnen har nära till mor- och farföräldrarna. 

Sjukvården har förbättrats, regionerna finns inte kvar utan all sjukvård bekostas av privata sjukförsäkringar som regleras i lag enligt den nederländska modellen. 

Försvaret är dimensionerat för att kunna stå emot ett angrepp från en kvalificerad motståndare och vi ser våra killar och tjejer i kamouflagekläder som hjältar som beskyddar oss och vår livsstil. 

Bostadspriserna hålls nere genom att det lagstiftats om en maximal återbetalningstid på 30 år för bostadslån, de flesta kommer alltså att betala av sin bostad under sin livstid. Det är inte längre möjligt att göra "bostadskarriär" eftersom priserna är relativt stabila utan man får helt enkelt bo som man har råd med sett till inkomst och förmögenhet. 

• Ascendere
    Aviga skrev 2023-02-19 00:45:08 följande:
    Missförstå mig inte nu, men på mig låter det som om du går 50 år tillbaks i tiden.
    Ja det har du rätt i, mycket var ju bättre för 50 år sedan så varför inte? 
Svar på tråden Hur tror ni att vårt samhälle se ut om 25 år