• Anonym (R)

Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?

När barnen lagt sig på kvällen? Det finns aldrig något perfekt tillfälle

• Anonym (R)
    Anonym (Bestämt mig) skrev 2023-03-19 15:17:08 följande:

Anonym 4.

Sex är viktigt för mig men inget jag vill ha med henne. Vi pratar om barnen och huset. Inget annat, har inte gjort på åratal. Umgås bara med familjen, inga vänner längre och träna kan jag knappt. Först tänkte jag vänta tills barnen blev tonåringar men jag är inte ens 40år och det måste finnas något annat än detta. Vad ger jag mina barn när de ser att det inte finns kärlek mellan oss?

Hon måste ju förstå men har inte frågat och jag har inget sagt.

Tror du att hon också vill skiljas? Har ni pratat om att gå skilda vägar någon gång?
  • Anonym (R)
    Anonym (Bestämt mig) skrev 2023-03-19 15:46:33 följande:

Nej ingen annan nu. Men jag hoppas det kommer bli. Jag har känslor för någon som växt men hon vet inte om det och hon skulle aldrig acceptera att jag kom med ringen på fingret (som jag för övrigt inte haft på mig på ett år, inte frun heller) och berättade det. Hon är min bästa vän, rakryggad och stolt. Vågar knappt tänka tanken på att berätta för henne.

Du verkar självisk. Verkar inte tänka på hur barnen kommer beröras eller att du bara lämnar din fru sådär utan förbehåll, och här kommer det fram att en av anledningarna är att du fått känslor för någon annan. Det är bara du, du, du. 
Svar på tråden Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?