Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?
Bästa TS!
du har om inte annat skapat en intressant tråd. Efter att ha läst den har det pendlat från att från början känna med dig till att nu helt ha tappat respekten för dig. Förmodligen kan du idag inte riktigt förstå vad du utsätter både dig själv och dina barm för.
Jag har själv genomgått en skilsmässa efter många år, och jag tror att många i denna tråden har liknande erfarenheter av olika slag.
Hade du varit en av mina bättre kompisar så hade vi efter detta inte varit kompisar mer. Helt enkelt för att jag vet vad du utsätter både din fru och dina barn för. Det är emot mina och mångas värderingar .. man sårar helt enkelt inte sina barns mamma mer än nödvändigt!!!!
Att folk inte kan dela på sig efter barn och så många års äktenskap på ett respektabelt sätt är för mig sorgligt. Din fru; eller fd fru, kommer vare sig du vill eller inte med stor sannolikhet att kunna förstår vad som hänt FÖRR ELLER SENARE. Stor risk att hon förlorar all respekt för dig, sätter sig kanske så pass djupt att barnen kommer att drabbas onödigt hårt?
Vet tyvärr inte var du ens ska börja .. visst, tiden läker många sår men hade du skött det ok från början hade du förmodligen gett dig själv o barnen fler lyckliga år; och inte minst din fru ..
Vad ska du säga till din fru började du med??? Sök professionell hjälp är mitt bästa råd.