Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?
Känslorna dog långsamt, elden slocknade och lämnade endast aska kvar. Lite svårt är det att förstå, någon glöd borde finnas kvar, en gång i tiden var ni ju förälskade! Ni har ju barn tillsammans, att skaffa dem måste ju ha varit ett gemensamt beslut taget när ni fortfarande tyckte om varandra! Himlastormande förälskelse ett helt vuxenliv kan man inte förvänta sig, hoppas inte TS hade sådana orimliga föreställningar. Så småningom blir man kamrater, det vore arbetsamt att leva med "pirr" i vardagslivet, det tror jag inte någon orkar i längden. Lågan måste ju ändå underhållas, särskilt om man inte är äldre än 40 år, det håller jag med TS om.
Frun frågar inte hur TS dagar har varit, men riktar TS den frågan till frun? Sex som pliktuppfyllelse; är TS en öm och varsam älskare? Han verkar ju tämligen egocentrisk när han inte vill ge förhållandet en chans som att gå i familjeterapi eller konsultera en sexrådgivare. Nej, han har bestämt fruns öde utan att tillfråga henne, hon har alltså blivit statist i sitt eget liv. En skilsmässa där det finns barn med i bilden innebär komplikationer med dubbla boenden, dyrt, och trassel med varannanveckaliv, stackars barn! Det finns ju stor risk att det får återverkan på deras skolgång, har föräldrar som just separerat kraft att förhöra läxor och stötta barnen med deras aktiviteter?