• Anonym (Bestämt mig)

Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?

Hej!

Jag har under senaste två åren övervägt skilsmässa. Vi fick ett barn till för drygt två år sedan och jag hade nog någon förhoppning om att det skulle få igång mina känslor. Det blev inte så. Jag älskar mina tre barn och tillbringar mer och mer tid med dem, speciellt sedan jag bestämt mig för all lämna min fru. Jag har skjutit på det eftersom den yngsta är liten men nu går det inte längre. Jag vill lämna innan det blir bråk och irritation mellan oss. Vi har inte haft sex sedan yngsta blev till. Jag har inte heller försökt. Mina känslor är helt borta och mitt intresse för att försöka. 

Nu är det dags och jag vill ta det under så bra förutsättningar som möjligt. Det är viktigt för mig att hon förstår att jag kommer göra allt för att barnen ska ha det bra och jag kommer hjälpa henne initialt med bad hon behöver men när skulle ni berätta? Kväll.helg? Skaffa barnvakt? Berätta gärna hur ni gjort eller fick veta och vad som gick bra och dåligt? Vad som hade underlättat?

• Svar på tråden Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?
  • Anonym (Hin håle)
    nihka skrev 2023-03-21 18:07:54 följande:

När barnen har gått och lagt sig frågar du henne hur hon upplever er relation. Sedan berättar du hur du upplever den.

Du läser av om hon verkar mottaglig för hur du känner. Utifrån det berättar du att du vill skiljas eller väntar tills helgen och ser då till att någon kan passa barnen.

Detta. Skippa resten av tråden men ta till dig detta. 
  • Anonym (sffrn)

Har du släppt bomben Ts? 

• Anonym (Bestämt mig)

Nej, har ältat och tänker låta påsken passera. Vi brukar aldrig ha barnvakt för annat än jobb så ordnar jag det tror jag hon kommer ana. Tror att jag tar det en kväll när barnen somnat.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Bestämt mig) skrev 2023-04-06 17:11:29 följande:

Nej, har ältat och tänker låta påsken passera. Vi brukar aldrig ha barnvakt för annat än jobb så ordnar jag det tror jag hon kommer ana. Tror att jag tar det en kväll när barnen somnat.

Men har du inte fått tummen ur än? 
  • Anonym (Bestämt mig)

Nej det var ju det jag svarade ovan.

• Anonym (Ohlala)

Jag vill också veta hur hon tog det hela?

• Anonym (Bestämt mig)

Jag kör på ärligheten här men helt värdelös på det hemma. Jag har inget sagt och jag har precis insett, som några antytt, att jag är helt tokkär i min väninna. Har även sagt det till henne...pust...

Ångesten för att vara ifrån barnen har mildrats och jag förstår mycket väl att jag måste ta ansvar för vad jag vill göra. Även för min frus skull och barnens. 

Jag är en jävla ynkrygg och har nu satt en tidsram till sista sep för att pressa mig själv. 

Och jag har varit otrogen nu med så ja mycket till rakrygg finns inte.

• FruVirrad

Hej,

jag tycker du ska ta tag i det nu. Lång tid till september. För ditt eget bästa och absolut för din frus skull. Låt inte det gå längre tid. Otrohet gör ont och ju längre tid som går desto värre lidande. Förstår att det är svårt men min åsikt är att inte dra ut på det mer. 

Svar på tråden Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?