• t123

BF december 2023

Hej! Startar en tråd för oss med BF i december 2023 😀 Jag är beräknad precis i månadsskiftet november-december men har gått över tiden de andra gångerna så det är nog lika bra att ställa in sig på decemberbebis 😅

Hoppas tråden fylls på nu framöver!

• Svar på tråden BF december 2023
  • ladylovely
    Loviisa92 skrev 2023-04-17 05:56:30 följande:
    Ringer ni 1177 och rådfrågar när ni börjat blöda? Eller vart ringer ni för att få komma in och göra vul? började blöda mycket i morse, har inte ont och de kommer inga klumpar. 1177 sa att jag skulle avvakta, men med är lättare sagt än gjort. 
    Hur går det?  Vilken vecka är du i? 
  • ladylovely

Teriz- jag har precis samma känsla. Jag har mest molvärk på kvällen när jag lägger mig i sängen. Och att det hugger i ligamentet till o från. På dagarna känner jag inte av att jag är gravid direkt.  😅

• Loviisa92
    Ringde direkt till kvinnokliniken och ska komma in i eftermiddag och göra ett vul. Jag är i v.9(8+3). Blöder mycket fortfarande. Tog ett gravtest som var svagare än tidigare så det ser inte ljust ut. 
  • Cykelhjul

Teriz / Ladylove- Jag känner samma sak haha 
    det "enda" jag känner jag är ligimenten och att brösten verkligen har exploderat, dom har inte slutat värka sedan ÄL och är så svullna att bharna nu är för små. Hur är det ens möjligt, går in i v7 imorgon.

I övrigt så känns det som man "hittat på" att man är gravid.
    Skulle vilja ha en egen maskin där man kan höra hjärtat så man vet hela tiden haha

• Cykelhjul
    Loviisa92 skrev 2023-04-17 09:07:18 följande:
    Ringde direkt till kvinnokliniken och ska komma in i eftermiddag och göra ett vul. Jag är i v.9(8+3). Blöder mycket fortfarande. Tog ett gravtest som var svagare än tidigare så det ser inte ljust ut. 

Åh nej! :( 

Jag håller tummarna för dig under dagen, hoppas hoppar det går bra ändå!Hjärta

• Escjohansson

LOVIISA92: Usch vad jobbigt, håller alla tummar för dig att det trots allt går bra i eftermiddag!! ❤️❤️

• Rosen3

Någon mer som har (nästan konstant) molvärk? Är bara i vecka 5 nu (4+0). Vet att det är normalt men eftersom jag har med mig två missfall i bagaget blir man ju orolig direkt och går och kolla på toa ifall man börjat blöda. 

Har lite illamående spända bröst. Tänkte köpa två digitala test och se om det ökar vecka för vecka :)

• Loviisa92

Det gick bra🙏🏼  man kunde se en liten minimänniska på 2cm med ett pickande hjärta. De kunde inte hitta källan till varför jag blöder så mycket. Känns så overkligt, jag var totalt inställd på missfall efter de där graviditetstestet jag tog som visade så svagt.

• Rosen3
    Loviisa92 skrev 2023-04-17 16:04:18 följande:

Det gick bra🙏🏼  man kunde se en liten minimänniska på 2cm med ett pickande hjärta. De kunde inte hitta källan till varför jag blöder så mycket. Känns så overkligt, jag var totalt inställd på missfall efter de där graviditetstestet jag tog som visade så svagt.

Såå skönt att höra!! :)
  • Rosen3

Är på Äl+18 idag (vecka 4+1) och testade med clearblue digitalt imorse, visade dock gravid 1-2 v. Blev lite tveksam. Bör det inte ligga på gravid 2-3? Eller kanske är i gränsen där. Plussade inte förens på Äl+13 (blankt test Äl+10). Kanske tog ett tag innan ägget fäste i så fall?
    Blir orolig nu, så typiskt att man inte bara kan slappna av (missfallen har gjort mig övertänkande)?.

Snälla ge mig lite pepp! Någon annan som varit med om samma? 

Svar på tråden BF december 2023