Vilka varor har ni slutat att handla pga priset?
Ja vad avstår ni att handla?
Smör
Bregott
Fisk (endast på extrapris)
Ost
Färsk kyckling
Avokado
Kvist tomater
Köper dock om det är extrapris
Det är inget som jag slutat köpa helt, men jag är prismedveten. Tänkte jag köpa paprika och den är hutlöst dyr, så tar jag någon mer prisvärd grönsak i stället. Andra grejer köper jag numera enbart när de är på erbjudande, så det blir mer sällan än tidigare.
Vi försökte byta ut smör mot ätmargarin, men ingen i familjen tyckte det var gott så Bregott är vår vardagslyx.
Laxfile, oxfilé, just nu röd paprika, ölkorv, dessertost, frysta köttbullar, kycklingfilé och köttfärs köper vi mycket av på kampanjpris. Brukade inte köpa allt ovan jätteofta men undviker att handla det nu då det nästan dubblats i pris.
Vi köper betydligt mindre färdigmat, gör egna köttbullar, fiskpinnar, chicken Nuggets osv, bakar mer bröd själva.
Köper mer sällan färska kycklingfiléer, blir oftare frysta, eller hel färsk kyckling när det är bra kilopris. Köper mindre kött, satsat en del på vegetariskt, bra för hela familjen.
Åker mer sällan och lyxhandlar från charken på Ica, blir oftare fredagstacos.
Köper den frukt o grönt det är bra pris på. Undviker tomater när de kostar 99kr kilot. Kollar mer på extrapriser och köper mycket av det som det är bra pris o lägger i frysen.
Vi har nog faktiskt bättre matvanor nu, ju nyttigare med egna köttbullar än färdigköpta som exempel.
Det är inget som jag slutat köpa helt, men jag är prismedveten. Tänkte jag köpa paprika och den är hutlöst dyr, så tar jag någon mer prisvärd grönsak i stället. Andra grejer köper jag numera enbart när de är på erbjudande, så det blir mer sällan än tidigare.
Vi försökte byta ut smör mot ätmargarin, men ingen i familjen tyckte det var gott så Bregott är vår vardagslyx.
Oxfile
Gibson Les Paul (Custom Shop)
Inget. Kollar priser men köper samma kvalitet på det mesta, tex eko.