Jag använde också hårförlängningar under längre tid i olika former. Speciellt tejp-extentions som jag hade i ca 1 år tog fullkomligt död på mitt hår... Tappade SÅ mycket! Från att ha helt okej tjock hår var det pinsamt tunt... När jag ammat klart bestämde jag mig för att låta mitt hår återhämta sig helt och ta ut allt.
Det var så jobbigt, speciellt i början när det var så tunt. Jag började direkt äta VitaYummy hair&nails (hallonsmak är rätt gott) morgon och kväll. Jag började också tvätta håret en gång i veckan för att inte slita på håret i onödan. Inga strama hästsvansar och mycket sparsamt med värmestyling i håret - använd skydd om du verkligen måste använda (jag köpte från Björn Axen). Hårolja efter hårtvätt samt någon gång mitt i veckan (använder L'oreals mythic oil, luktar galet gott dessutom). Frisyrer som funkar för mig är sån donut-boll som jag har på jobbet för att tjocka ut samt vanlig stor hårklämma - då syns det inte hur tunt håret är.
Jag började med denna proceduren för ca 1,5 år sen och håret såg helt sjukt ut när det började växa ut och stod åt alla håll, men jag var mest glad att det funkade! Nu har håret kommit ner till öronen (om man räknar från toppen av huvudet), mitt hår och min naglar har alltid växt långsamt. Har lite av hockeyfrilla, haha, men GUD vad det är tjockare där det växt ut! När det väl växt ut till bröstkorgen (lär väl ta ca 2 år till) kommer det ha blivit minst 5 ggr tjockare, det är verkligen galet.
Jag köpte även en "halo" extension från Rapunzel som ska vara den mest skonsamma typen av hårförlängningar. Den använder jag ENDAST till helger, bröllop, festligheter. Aldrig på vardagar. Trots att den är skonsam så sliter den lite på håret såklart. Men utan den skulle jag inte kunnat ha utsläppt hår någonsin i princip, för jag skäms förfarande för hur tunt det är från nacken och ner. Att klippa en kort frisyr är inget alternativ för mig, jag vill ha längre hår. Därför funkar halon bra att slänga på när jag vill känna mig lite snofsig på helger!
Hoppas det hjälpte, lycka till med din hår-resa!