• MonicaE

Min kille tycker inte att jag ska fira min student för att jag inte ska ta gymnasiet examen

Du ska absolut fira din student! Studenten tar man bara en gång, den tiden minns man hela livet och du skulle förmodligen ångra dig väldigt mycket i framtiden om du valde att inte vara med. Den markerar slutet på en epok och början på en ny. Go all in (om det är vad du vill). 150 poäng kvar är verkligen ingen anledning att skippa firande av att du gått ut gymnasiet. Du är i gott sällskap dessutom, jättemånga som har nån eller fler kurser att komplettera med. Bry dig inte ett skvatt om vad din pojkvän tycker. Det låter bara som att han har en nedvärderande attityd gentemot dig, att du inte skulle vara värd att fira eftersom du har 1-2 kurser kvar. Det fixar du i efterhand på komvux. Nu är det slutet av gymnasiet som gäller, studentfirande med vit mössa, utspring och allt som hör därtill. Du har klarat 95% av alla kurser. Njut i fulla drag av din studenttid och var stolt över dig själv! 

Svar på tråden Min kille tycker inte att jag ska fira min student för att jag inte ska ta gymnasiet examen