Skola i Tuve, Göteborg
Hej Alla.Det är första gången jag startar en tråd och startade kontot för att ställa en fråga här.
Jag har ett barn som går i mellanstadiet på en skola i Tuve (På Hisingen i Göteborg)
Jag har dessutom en väninna som jobbar på denna skola, så jag vet att mitt barn inte hittar på.
Mitt barn säger att slöjdläraren säger mycket konstiga saker, (saker som jag kallar konspirationsteorier) till exempel att Corona är hittepå, en klasskamrat till mitt barn hade sagt att hennes farbror hade varit med om Backabranden, men inte blivit skadad som tur är.
Då säger denna lärare att det var en "hemlig politisk grupp" som startat branden.
Detta som en övning och för att visa samhället vad de var beredda att göra.
Jag trodde naturligtvis att mitt barn missförstått/överdrev/hittade på.
Jag ringde min väninna som jobbar på skolan och berättade vad mitt barn sagt och det stämde.
Tydligen är detta väldigt vanligt och slöjdläraren sitter ofta i lärarrummet och pratar ofta om olika konspirationsteorier, en av de värsta sakerna som slöjdläraren hittills sakt är, att mordet på flickan Lisa Holm var hittepå, flickan är inte död och bilderna som spreds, där kroppen lyfts upp, var falska och det var bara en docka.
Listan på allt denne person sagt kan göras enormt lång.
Lärare har rapporterat till rektorn vid MÅNGA gånger och rektorn har haft samtal med personen, detta har dock inte hjälpt.
Slöjdläraren blev någon gång under förra året 65 år och alla hoppades att hen skulle gå i pension, men nejdå, slöjdläraren tänker forsätta arbeta.
Det har även pratats om
vissa andra rykten om hen, men det visste inte mitt barn något om och min väninna ville inte säga vad det gällde.
Jag förstår att det är svårt/omöjligt att sparka någon, men är självklart orolig
Är det några andrar föräldrar här som har barn i någon skola i Tuve, fler barn än mitt måste ha berättat om detta.