Rynkor behandling
Finns det någon ansiktsbehandling som hjälper för fina linjer? Ej botox utan ansiktsbehandling? Någon som kan rekommendera tack
Finns det någon ansiktsbehandling som hjälper för fina linjer? Ej botox utan ansiktsbehandling? Någon som kan rekommendera tack
Jag brukar använda mig av Skinrollers anti-aging serie. Tycker mina rynkor har minskat sedan dess..
Det mest effektiva mot rynkor som enligt forskningen verkligen fungerar är Retinol, AHA syror och C-vitaminserum. Mest effektivt är dock Retinol i form av serum med lite högre procent.
Ett bra märke är The Ordinary om du vill ha hyfsat billiga produkter.
Börja med Retinol runt 0.5- till 1 % och jobba dig uppåt.
Huden behöver vänja sig och man måste alltid ha dagkrämer med hög solskyddsfaktor medan man använder retinol.
Annat som visat sig ha bra effekt mot rynkor är vissa peptider, ceramider, Matrixyl och Nicacimide (mot stora porer)
Bra att ha en dag/nattkräm med något av dessa ingredienser som du kombinerar och har ovanpå Retinolserumet. Du kommer garanterat att märka effekt på rynkor efter 1-2 månader ca, men oftast ser man resultat ganska omgående ungefär som om man peelat huden. Retinol ger cellförnyelse och ökar kollagenproduktionen. Man ser direkt fräschare ut.
Säger som ovan.. Retinol.
MEN utan SPF så är all annan hudvård värdelös.
Retinol
Microneedling (skinroller avråds från då man måste ha sterila engångsnålar- annars riskerar man att skada huden).
Retinol, solskydd, solglasögon och keps/hatt för att minska på rynkor och förhindra dem.
Annars är ju botox och fillers mest effektivt.