• cornflower

Positivt graviditetstest sen mensliknande blödning

Hej, 
    Efter fert.utredning och litrozol har vi för första gången plussat (troligen på den första ägglossningen någonsin 🙌, bara ägglossningen var ju en vinst)! 

Men lyckan blev kort. Plussat var tunt så vi tog ett digitalt test dagen efter för att vara säkra. Gravidsymptomen fanns där med svullna bröst och en orimlig trötthet men dagen efter det digitala plusset kom en tunn vattnig blödning och tänkte direkt, helvete. I fem dagar har det nu varit en menslikande blödning något slemliknande som avtagit, precis som om det varit en vanlig mens. Nu står man här men ett högst troligt tidigt MF vilket är tråkigt. BM säger att det kan vara det eller vara något annat men jag gissar på ändå på MF. Det svullna brösten har avtagit. Däremot är jag illamående fortfarande. Dock inte spyfärdig tack och lov. 

Frågan är nu, hur lång tid kan det ta innan hcg- nivåerna går ner så vi kan konstatera det 9ch gå vidare? Och hur lång tid brukar det ta för alla grav.aäsymptom att försvinna? Det känns så otacksamt att vara trött och illamående utan att man i slutändan kommer få någonting för det.... 
    Någon som upplevt likande? 

• Svar på tråden Positivt graviditetstest sen mensliknande blödning
  • Maymom

Jag tolkar det som att du är runt Bim. När missfall sker så tidigt så kan nästa cykel komma igång precis som vanligt. Så räkna med ÄL som vanligt, ev lite förskjuten. Ta gärna ett nytt hcg test om en vecka för att se om det sjunkit.

och ta med dig två saker:
    1. Du fick ÄL, bara det en vinst som du sa.
    2. Det blev befruktat, ytterligare en vinst!

• cornflower

Tack för svar! 

Jag tänker det också. Det är så lätt att glida ner i en negativ spiral och endast se det som ett misslyckande från kroppen, men i själva verket är det som du säger en vinst att saker faktiskt hände. 

Får ladda om till en ny omgång Litrozol om en månad eller när nu mensen behagar att komma tillbaka :) 

Svar på tråden Positivt graviditetstest sen mensliknande blödning