Fler lärare som har dålig chef och som söker nytt jobb?
Jag är en kvinna som arbetat på min nuvarande arbetsplats sedan 2019. Min chef, även rektorn på skolan är ingen bra chef. Det är mer eller mindre kaos på skolan, eleverna tillåts bete sig hur de vill utan konsekvenser. De förstår även skolans material och lokaler genom bland annat klotter. Vi meddelar föräldrar, kallar till möte, pratar om konsekvenstrappan med mera men när det väl gäller gör chefen inget utan låter kaoset fortsätta.
Dessutom har jag behövt gå på möte gällande mitt barn som utreds för adhd samt har problematisk skolfrånvaro. Det är i snitt sju timmar i månaden fördelat på ca fyra tillfällen och jag har alltid sett till att lösa det i arbetslaget om det drabbar mina lektioner. Jag har fått höra av chefen att jag ska lägga mina möten utanför undervisningstid, vilket jag så klart försöker men ni vet själv hur svårt det är med tider på BUP osv. Jag är i stort sett aldrig sjuk, jobbar med förkylning osv. Ändå gnäller min chef. Jag är så trött på min arbetsmiljö, jag letar aktivt jobb och har varit på några intervjuer.
Någon som känner igen sig som har en dålig chef?