Varför oseriösa kvinnor är singla
Som man måste man kunna sätta gränser vid beteenden som inte passar i förhållande. Jag måste kunna veta att jag är med en person som också vill vara i en relation med respekt för vad en relation innefattar. Problemet med många av dagens kvinnor är att alla former av påpekanden, gränssättning med mera från mannen kommer att bli direkt översatt till kontrollbehov, avundsjuka, osäkerhet hos mig osv genom vänsterblivna/Svenska glasögon. Finns det en uppfattning om att jag som man inte får tillrättavisa eller sätta gränser vid slampigt beteende så spelar ingenting roll egentligen, detta är en toxisk inställning baserad på fantasier om att vi människor kan och får göra precis vad vi vill när vi vill utan konsekvenser. Helt oförenligt med ett stabilt förhållande med respekt. Vi män tillrättavisar inte för att vi är störda, vi gör det NÄR vi bryr oss om kvinnan. Misstaget många tjejer gör är att dejta killar som aldrig bryr sig om vad de håller på med, you go girl!. Dessa män uppfattas av kvinnor som självsäkra, moderna, positiva good (vibes only) prinsar. Men hör o häpna, när en man inte försöker sätta gränser så betyder det bara en sak o det är att han bara använder henne till en sak och han skiter fullständigt i tjejen och hennes frigjorda liv, han har bara konstaterat att han inte har känslor för henne genom denna handling och att det hela aldrig har någon chans då hon saknar respekt. Denna missuppfattning från kvinnors sida leder till en massa dejter o träffar som bara rinner ut i sanden då hon gör va hon känner för, han ler lite, konstaterar röd flagga, sätter på några gånger o går vidare.